השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיש אמש (שני) ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בעניין קידומה בדרגה של הקצינה רינת סבן. זאת, לאחר שסירב לחתום על המינוי, וטען כי בית המשפט פעל בחוסר סמכות כאשר הורה לו לעשות זאת.

בערעור, שהוגש באמצעות עורך דינו דוד פטר, נטען כי החלטתו של השופט דוד גדעוני, לפיה על השר לחתום על המינוי ואם לא יעשה כן הדרגות יוענקו מכוח החלטה שיפוטית, ניתנה בחוסר סמכות מובהק. השר בן גביר עומד על התנגדותו לקידום הקצינה.
בהודעה שפרסם, כינה השר בן גביר את סבן "קצינה לא ראויה", וציטט פסיקה של בית המשפט העליון בהרכב של תשעה שופטים, שקבעה כי כחוקרת "פגעה פגיעה משמעותית בזכויות נחקרים". השר הוסיף והדגיש: "שר הוא לא חותמת גומי ולא יעשה שקר בנפשו וימנה את מי שעברה על החוק באין ספור הזדמנויות".

כזכור, ביום רביעי האחרון בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לבן גביר לאשר את קידומה של רפ"ק רינת סבן בתוך חמישה ימים או שהוא יאושר מכוח שיפוטי. בנוסף, השופט קבע כי "בן גביר אינו מקיים את פסק הדין", והורה לו גם לשאת בהוצאות משפט בסך 2,500 שקל. בעקבות כך תוכנן טקס קידום לסבן, החוקרת מתיקי נתניהו, היום בשעה 12 בצהריים וראש אח"מ אמור היה להעניק לה את הדרגה.

בית המשפט לבן גביר: תחתום על קידום רינת סבן בתוך חמישה ימים
גורם במשטרה הגיב ל-C14 ואמר לכתבתנו מילן עמר על המינוי: "לא נלך ראש בראש עם בית המשפט ואם יוחלט חרף הערעור של השר להעניק לה דרגה, כך יהיה. עם זאת, הסיפור של סבן והתנהלותה טרם התברר עד תום וסביר מאוד שבקרוב נראה התפתחויות והקצינה תצטרך למסור עמדתה בנוגע להתנהלותה".
