בזמן שעם ישראל עודנו מתאבל על הפיגוע הקשה בצפון השומרון, התשובה הציונית בשטח לא איחרה לבוא. פחות מיממה לאחר שנרצח יהודה שרמן הי"ד בפיגוע דריסה בשבת האחרונה, חבריו ושותפיו לחוות "שובה ישראל" כבר הפשילו שרוולים ויצקו את אבן הפינה לבית כנסת חדש שיוקם על שמו.

יהודה שרמן הי"ד, "חייל ללא מדים", היה איש שטח נחוש שהבין כי ביטחון המדינה תלוי בנוכחות יהודית יומיומית במרחבים העצומים של צפון השומרון. חלומו היה לראות את האזור כולו מתמלא בחיים יהודיים, והוא פעל ללא לאות להגשמתו, מתוך הבנה כי זו הדרך למנוע מהטרור להשתלט על השטחים הריקים.

חייל בלי מדים: יהודה שרמן לא נרצח – הוא נפל בחזית ההתיישבות
"לא נשברים ולא עוצרים", אומרים היום בחווה תוך כדי עבודת הבנייה. "משפחת שרמן הקימו כאן מפעל אדיר של מסירות נפש. יציקת הבטון לבית הכנסת היא הלב הפועם של המקום הזה, וזו רק ההתחלה". הם מדגישים כי הדרך להנציח את יהודה היא בבנייה ובפריצה של נקודות התיישבות נוספות.

הקמת בית הכנסת היא אכן רק הצעד הראשון בתוכנית רחבה יותר. בחוות "שובה ישראל" כבר נערכים לעלייה לנקודות התיישבות נוספות, במטרה להרחיב את האחיזה היהודית ולמנוע את השתלטות הטרור על שטחי המרעה. המטרה הסופית ברורה: להפוך את צפון השומרון ממרחב ריק ומאיים לרצף התיישבותי חי ובועט.

