המלחמה על הקרקע והמלחמה בשחקים נפגשות בנקודה אסטרטגית אחת בלב בנימין. רסיסי ענק, תוצר של פעילות אינטנסיבית של מערכות ההגנה האווירית, התרסקו בימים האחרונים בשטחי חוות "חסד עולם". האירוע, שתועד במצלמות, ממחיש את המציאות היומיומית של נאחזי הקרקע באזור, הנמצאים תחת ציר הירי המרכזי של הטילים המשוגרים מאיראן לעבר מרכז הארץ.

נתוני פיקוד העורף חושפים תמונה מדהימה: למרות היותה נקודה קטנה על המפה, החווה מדורגת במקום הרביעי בישראל במספר האזעקות מאז פרוץ המערכה. עם 366 התרעות, היא רחוקה פסע בלבד מהמקום הראשון בארץ – נתון המדגיש את חשיבותה הגיאוגרפית של בנימין כחומת המגן האווירית של המדינה.
אחיזה אסטרטגית
לא זו בלבד, אלא שהחוות בבנימין אינן רק בתי מגורים, אלא מוצבים קדמיים השומרים על שטחים פתוחים רחבי היקף ומונעים השתלטות עוינת על אדמות הלאום.

בשבוע שעבר ספגה "חסד עולם" פגיעה קשה כאשר המבנה המרכזי, ששימש לאירוח מתנדבים ולפעילות שוטפת, עלה באש ונהרס כליל על כל ציודו, בזמן שבעל החווה מגויס למילואים, אבל למרות הסכנה המוחשית והנזקים הכבדים, המשפחות והמתנדבים מסרבים לסגת.
"זו שליחות להיות כאן"
אוריה טיירי, בעל החווה: "אנחנו חיים במקום שהוא מהעמוסים ביותר בארץ באזעקות. זו שליחות להיות כאן ולשמור על השטח, אבל זה לא פשוט למשפחות ולמתנדבים. גם אחרי השריפה – אנחנו ממשיכים ולא עוזבים".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ: "בנימין נמצאת בחזית ההגנה של מדינת ישראל. החוות והיישובים במרחב הזה פועלים כחלק מהאחיזה בשטח ומשמירה על מרחבים אסטרטגיים, תוך עמידה יומיומית באתגרי התקופה. חוות 'חסד עולם' היא ביטוי חד למציאות הזו – לא מדובר במקרה נקודתי, אלא במרחב בעל חשיבות אסטרטגית".
למרות האתגרים הביטחוניים והנזקים הכבדים לרכוש, בבנימין מבהירים כי רסיסי הטילים רק מחזקים את השורשים בקרקע. ההתיישבות ממשיכה להוות את שכבת ההגנה הממשית של ישראל, ברוח איתנה ובאמונה בצדקת הדרך.
