פעילות כוחותינו בדרום לבנון הניבה הלילה (בין ראשון לשני) הישג משמעותי, כאשר לוחמי חטיבת גבעתי, הפועלים תחת פיקוד אוגדה 91, הצליחו לאתר ולעצור קבוצת מחבלים חמושה מיחידת העילית של חיזבאללה, "כוח רדואן". במהלך פעילות לסריקת תשתיות טרור ואיתור אמצעי לחימה במרחב, זיהו הכוחות מספר מחבלים שהקימו עמדת נ"ט בתוך מבנה. על פי הדיווח, המחבלים תכננו לבצע ירי טילים לעבר כוחותינו הפועלים באזור ולקדם מתווי ירי נוספים לעבר יישובי הצפון.


זמן קצר לאחר הזיהוי, הכוחות סגרו על המבנה והפתיעו את המחבלים. אלו, לאחר שהבינו כי צה"ל פועל במרחב בהיקף נרחב ומשמיד את תשתיות הארגון, בחרו שלא להילחם והסגירו את עצמם לידי הלוחמים. בשטח אותרו נשקים רבים ואמצעי לחימה מתקדמים ששימשו את החוליה. עם סיום המעצר ופינוי המחבלים מהזירה, השמידו כוחות צה"ל את המבנה שבו התבצרו ופעלו.

ממצאים ראשוניים מחקירתם של המחבלים על ידי חוקרי יחידה 504 מעלים תמונה מדאיגה בנוגע להתנהלותו של צבא לבנון. על פי החקירה, המחבלים הגיעו לדרום לבנון ממרחב הבקעא עם תחילתו של מבצע "שאגת הארי". נתון זה עומד בסתירה מוחלטת להצהרות הרשמיות של צבא לבנון, שטען כי השיג שליטה מבצעית מלאה מדרום לנהר הליטאני. בצה"ל מדגישים כי המקרה מהווה הוכחה נוספת לכך שצבא לבנון כשל בתפקידו ולא מנע את מעבר המחבלים ואמצעי הלחימה לגזרה הדרומית.

בצבא מבהירים כי הפעילות הממוקדת בדרום לבנון תימשך בעוצמה רבה ככל שיידרש. המטרה המרכזית נותרה פגיעה אנושה ביכולותיו של ארגון הטרור חיזבאללה, הפועל בחסות ובמימון איראני, ומניעת כל אפשרות לפגיעה באזרחי מדינת ישראל. כוחות הביטחון ממשיכים לסרוק את המרחב ולהשמיד תשתיות טרור נוספות במטרה להשיב את הביטחון לתושבי הצפון.
