עלול היה להסתיים באסון: כוחות הביטחון עצרו היום (שני) עשרות שוהים בלתי חוקיים שהסתתרו במשאית אשפה במחסום חיזמא, בכניסה הצפונית-מזרחית לירושלים.

למעשה, המקרה הזה מצטרף לשורת ניסיונות חדירה, ובחלק מהמקרים אף לחדירות בפועל. רק אתמול עצרו לוחמי מג"ב עוטף ירושלים 19 שוהים בלתי חוקיים לאחר שחצו את גדר המכשול סמוך לאזור התעשייה עטרות.
לפני כשבוע נתפסו חמישה שוהים בלתי חוקיים באזור המועצה האזורית לכיש, כשברשותם ציציות ומדי צה"ל, והועברו להמשך חקירה בתחנת המשטרה בקריית גת.

תופעת חדירת השוהים הבלתי חוקיים לשטח ישראל הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם כמסוכנת במיוחד. גורמי הביטחון מדגישים כי פעולות אלו משמשות לא רק לצרכי פרנסה, אלא מהוות תשתית קריטית לפיגועים שבוצעו על ידי שב"חים, וכן לפעילות פשיעה פלילית חמורה.
