ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, התייחס היום (שני) בריאיון לאמיר איבגי על שיגורים המסיביים לעבר העיר מזירת הנפילה הקשה שבה נפגע אוטובוס. שטרן תיאר מציאות של מטחים בלתי פוסקים באפס זמן התרעה, וקרא לממשלה לפנות לאלתר את התושבים המתגוררים בבתים ללא מיגון תקני. לדבריו, המצב בשטח מחייב פתרונות מיידיים מצד משרדי הממשלה כדי למנוע פגיעות בנפש באוכלוסיות שאין ביכולתן להגיע למרחב מוגן בזמן.

במהלך הריאיון תיאר שטרן את רגעי הפגיעה בזירה: "קריית שמונה בשעה האחרונה נמצאת תחת מתקפה מסיבית. בממוצע, כל עשר דקות, רבע שעה, יש פה אזעקה. לפני מספר דקות היו שלוש נפילות ברחבי העיר, שאחת מהן היא זירה קשה מאוד. לא היה למעשה שום סיכוי לנהג האוטובוס להספיק לעצור וללכת למרחב המוגן. האוטובוס עצר כאן, יש כאן ממש מיגונית, והוא ניסה להגיע אליה. עוד לפני שהוא הספיק לפתוח את הדלתות, הטיל נחת כאן".
שטרן מתח ביקורת חריפה על היעדר פתרונות המיגון והפינוי: "אני לא מצליח להבין מדוע, עד לשלב הזה, לא מפנים לפחות את אותם אנשים שאין להם את המרחב המוגן. כמו שלא שולחים לוחמים לחזית בלי קסדה ובלי שכפ"ץ, ככה לא ניתן להפקיר תושבים, אזרחים, בחזית, בלי מיגון מינימלי ובלי אפשרות להציל את חייהם ואת חיי משפחתם".

בהתייחסותו להנחיות פיקוד העורף להישאר בסמוך למרחבים המוגנים, הדגיש ראש העיר כי מדובר בהנחיה קריטית: "זה לא עניין של השערות. אנחנו רואים הלכה למעשה שכל מספר דקות יש שיגורים בגזרה הצפונית. ההנחיה היא להישאר בסמיכות למרחב המוגן, ולמעשה זה לא המלצה – זה מציל חיים. זה תופס באפס התראה ובאמת לא צריך לקחת סיכונים מיותרים".
שטרן פנה למשרדי הממשלה בדרישה למתן מענה לקשישים ולאוכלוסיות הרווחה בעיר: "אני לא יודע להגיד למה עדיין לא נערכו לדברים האלה מבעוד מועד. במיוחד שכנראה הכתובת הייתה על הקיר. ידעו שיוצאים למלחמה הזו ולצערי עד לרגע זה לא ניתנו מענים. בנושא הזה אנחנו לא דומים לכל מקומות הארץ – זה הבדל משמעותי של חיים ומוות".
