חמישה מטחים שוגרו בשעה האחרונה (שני) לעבר הצפון. בעקבות המטחים הכבדים, נרשמו מספרר זירות נפילה, בהן פגיעת רסיס באוטובוס שגרמה להרס רב, ושלושה פצועים, בהם נהג האוטובוס של חברת "אגד", כבן 50 במצב בינוני-קשה, עם חבלה מרסיס בפנים. ממד"א נמסר כי הפצוע הקשה פונה מהזירה במסוק.

פצוע נוסף בן כ-80 במצב קל עם פגיעה מרסיס, והוא פונה למרכז הרפואי זיו. בנוסף, מטופל בזירה נפגע חרדה. ממרכז כבאות והצלה נמסר כי לוחמי האש טיפלו בזירות, אשר באחת מהן נרשמה פגיעה בכביש עם רסיסים על אוטובוס סמוך.

חובש רפואת חירום במד"א תייסיר סובח סיפר: "הגענו לפצוע כבן 50 שנפגע בראשו כתוצאה מרסיס של טיל, בעת ששהה סמוך לאוטובוס. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים, ואנחנו ממשיכים לוודא שאין פצועים נוספים באזור. בהישמע אזעקה, יש להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהיכנס למרחב מוגן, זה מציל חיים".
ארגון נהגי התחבורה הציבורית מבית ההסתדרות הלאומית הגיבו לפגיעת הרסיס באוטובוס ופציעת הנהג: "הירי לעבר מדינת ישראל נמשך והיום נחצה קו נוסף כאשר נפגע אוטובוס בקריית שמונה".

"מדובר באירוע חמור שממחיש פעם נוספת כי נהגי התחבורה הציבורית נמצאים בחזית המערכה, חשופים לסכנות יומיומית וחווים ירי ואזעקות במהלך עבודתם ולצערנו חלקם נפגעים בעצמם", המשיכו בארגון, "אנו קוראים לממשלת ישראל להכיר במציאות הקשה ולהבטיח באופן מיידי את ביטחון הנהגים אשר נמצאים בשטח תחת איום מתמשך. הגיע הזמן לפעול ולספק להם את ההגנה הראויה בתוך המציאות הביטחונית המורכבת".

בזמן שכוחות ההצלה והחירום מתמודדים עם הפגיעות ופינוי הפצועים מהזירות השונות, האזעקות במרחב לא מפסיקות לרגע. בקריית שמונה והאזור נמשכות – במקביל לטיפול בזירות השונות, אזעקות נוספות בחשד לחדירת כטב"ם.

לאחר הירי הכבד, הצבא מנחה את תושבי קו העימות לשהות בסמיכות למרחבים המוגנים: "יש לצמצם תנועות במרחב ולהימנע מהתקהלויות. בעת קבלת ההתרעה יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו עד להודעה מפורשת מפיקוד העורף". קיים חשש במערכת הביטחון לירי מסיבי בשעות הקרובות מכיוון לבנון.
התקיפות בלבנון
במסגרת המערכה לסיכול תשתיות הטרור בדרום לבנון, צה"ל הודיע על כוונתו לתקוף את גשר אל-דלאפה במטרה למנוע העברת תגבורות ואמצעי לחימה של חיזבאללה. בהודעת פינוי שפרסם דובר צה"ל לתושבי האזור, נכתב: "לאור פעילויות חיזבאללה והעברת פעילי טרור לדרום לבנון תחת חסות האזרחים, אנו נאלצים לבצע פגיעה רחבה ומדויקת בפעילויות הטרור של חיזבאללה".

"בהתאם לכך, ולמניעת העברת תגבורות ואמצעי לחימה, בכוונתנו לתקוף את גשר אל-דלאפה", נכתב בהודעת הפינוי, "למען ביטחונכם, עליכם להמשיך לעבור לאזור צפון נהר אל-זהראני ולהימנע מכל תנועה דרומה שעלולה לסכן את חייכם".
