דיון סוער בוועדת חוקה, חוק ומשפט הידרדר היום (שני) למחוזות שפלים, כאשר חברת הכנסת עדי עזוז מסיעת "יש עתיד" בחרה לתקוף חזיתית את לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון הפועלים בשטח. במוקד העימות עמד אירוע מבצעי שהתרחש בשבוע שעבר, בו כוחותינו ירו לעבר רכב ערבי שהאיץ לעברם באופן חשוד שעורר סכנת חיים ממשית. בדיעבד התברר כי ברכב שהתה משפחה ושני ילדים נהרגו מהירי.

ח"כ עזוז פתחה את דבריה בהתייחסות לשירותה הצבאי במחלקה היהודית בשב"כ, וטענה כי המצב כיום שונה לחלוטין. "זה לא איזה אוזלת יד, זו כוונת מכוון, זו רוח גבית", אמרה עזוז בהתייחסות למדיניות הממשלה.
"הלוחמים שלנו רוצחים?"
בהמשך דבריה, עברה עזוז להטחת האשמות חמורות בלוחמים עצמם. כשיו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, ניסה להבין למה היא מתכוונת, הטיחה בו עזוז: "אני שומעת דברים יותר גרועים שאומרים: 'מה? אבל הוא ילד בן 5, הוא היה גדל והופך להיות מחבל, אז דמו מותר'. ואלו קולות של ממשלת ישראל! ואני באמת שואלת אותך: במה אתם שונים ממחבלי הנוחבה שקיבלו היתר לרצוח תינוקות יהודים כי הם יגדלו להיות חיילים בצה"ל?".
"נהרגו ילדים בני 7 ו-5 בשבוע שעבר מאש כוחותינו. זו לא אוזלת יד. זו כוונת מכוון, זו רוח גבית" – ח"כ עדי עזוז בוועדת חוקה: "אתה וכל חברי ממשלת ישראל לא מסוגלים רגע לעצור ולהגיד שילדים לא צריכים למות במלחמות של מבוגרים"@AdiEzuz @rothmar pic.twitter.com/JCSPqKN8pn
— ערוץ כנסת (@KnessetT) March 23, 2026
האמירה המזעזעת, המשווה בין לוחמינו – שפועלים יום ולילה תוך סיכון חייהם כדי להגן על אזרחי ישראל – לבין מרצחי החמאס השפלים שביצעו את טבח ה-7 באוקטובר, הותירה את הנוכחים בהלם.
גיבוי מלא ללוחמים מול "דברי בלע"
יו"ר הוועדה שמחה רוטמן לא נותר חייב והגיב בתקיפות: "אני מוחה על כך בתוקף. מי שמשווה פגיעה מכוונת שנעשתה על ידי מחבלים לרצח, לפגיעה בטעות שנעשתה על ידי כוחותינו שמסכנים את חייהם יום יום עבורנו… אלו דברי בלע".
"כינית את המעשה, שאין ספק שהוא טראגי, רצח. אני מוחה על כך בתוקף" – יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן בעימות חריף עם ח"כ עדי עזוז: "אל תעוות את דבריי"@rothmar @AdiEzuz https://t.co/szMd0QVSBY pic.twitter.com/oadlTpejny
— ערוץ כנסת (@KnessetT) March 23, 2026
רוטמן הדגיש כי בעוד שהמשטרה והצבא עדיין חוקרים את פרטי המקרה הטרגי, חברת הכנסת כבר חרצה דין וכינתה את הלוחמים "רוצחים". "השוואה של המעשה הזה לרצח היא דבר חמור ביותר", הוסיף רוטמן, "אני בהלם מהאירוע הזה".
גם כשניתנה לעזוז ההזדמנות לחזור בה מההשוואה המקוממת, היא בחרה להתבצר בעמדתה ואף צעקה לעבר רוטמן: "אל תעוות את דבריי, אמרתי שהם נהרגו… אל תעוות את דבריי!". עם זאת, בסרטון מהדיון נשמעת עזוז בבירור כשהיא משתמשת במונח "רצח" ומבצעת את ההשוואה המעוותת למחבלי הנוחבה.

מחברת הכנסת עזוז נמסר בתגובה: "המילה רצח לא נאמרה, ח"כ רוטמן ביקש בדיון להוציא את דבריי מהקשרם והוציא אותי מהדיון כשהפרעתי לו לסלף את דבריי. הגינוי היה ועודנו כלפי חברי הממשלה כולל ח״כ רוטמן שמגבים אלימות מצד פורעים שמסכנים בין היתר גם את חיילי צה"ל. האייטם כולו מבוסס על האמירה רצח שלא נאמרה וחשוב לי להבהיר, שימוש במילה הזו או לומר שהדברים נאמרו כלפי חיילי צה"ל ולא כלפי הממשלה חושפת אתכם לתביעה (התגובה נערכה משיקולי מערכת).
