accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

ברקע האזעקות בצפון: תיעוד האמל"ח שאיתרו כוחותינו בלבנון

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ה ניסן ה'תשפו (23.03.26)

10

76

like

0

dislike

בזמן שקולות הנפץ והאזעקות ממשיכים להישמע ביישובי קו העימות, לוחמי חטיבת גבעתי פועלים בעומק השטח להסרת האיום מעל תושבי הצפון • בפעילות קרקעית ממוקדת, הצליחו הכוחות לחשוף תשתיות טרור משמעותיות של חיזבאללה, הכוללות עמדות מוכנות לשיגור טילי נ"ט ומצבורי אמצעי לחימה גדולים צה


לוחמי חטיבת גבעתי, הפועלים תחת פיקוד אוגדה 91, ממשיכים בימים אלו בפעילות הקרקעית הממוקדת בדרום לבנון, שמטרתה הרחבת מרחב ההגנה הקדמי וניקוי השטח מתשתיות הטרור של חיזבאללה.

maximize-image
images-count5+
תיעוד: אמצעי לחימה שאיתרו כוחותינו בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

במהלך סוף השבוע, איתרו הכוחות עמדת טילי נ"ט מוכנה לשימוש לצד אמצעי לחימה רבים נוספים במרחבים הסמוכים לקו המגע. הפעילות מתבצעת תחת איום מתמיד, כאשר במקביל לפעילות הכוחות בשטח, נשמעו לאורך היום אזעקות ביישובי קו העימות בעקבות ניסיונות ירי תלול-מסלול ושיגורי כטב"מים לעבר שטח ישראל.

maximize-image
images-count5+
תיעוד: אמצעי לחימה שאיתרו כוחותינו בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

הפעילות המבצעית של חטיבת גבעתי מתמקדת באיתור והשמדה של "מתחמי לחימה" שחיזבאללה הקים בתוך ומעל לפני השטח בלב הכפרים בדרום לבנון. התיעוד שמגיע מהשטח חושף את היקף האיום: עמדת הנ"ט שאותרה הייתה ממוקמת בנקודה אסטרטגית החולשת על יישובי הצפון, מוכנה לשיגור מיידי. לצידה, נתפסו אמצעי לחימה מגוונים, הכוללים תחמושת, אמצעי תצפית וציוד לחימה מתקדם שיועד לשמש את כוחות "רדואן" ביום פקודה.

maximize-image
images-count5+
תיעוד: אמצעי לחימה שאיתרו כוחותינו בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מדגישים כי הפעילות הקרקעית היא חיונית כדי למנוע ירי ישיר לעבר בתי התושבים. גורמים צבאיים מסרו כי: "צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה נגד ארגון הטרור חיזבאללה שהחליט להצטרף למערכה ולפעול בחסות המשטר האיראני ולא יאפשר פגיעה באזרחי מדינת ישראל". הלוחמים בשטח מדווחים על לחימה מורכבת בתנאי שטח הרריים, אך מציינים כי ההישגים המבצעיים באיתור מחסני הנשק פוגעים משמעותית ביכולת המבצעית של הארגון בגזרה.

maximize-image
images-count5+
תיעוד: אמצעי לחימה שאיתרו כוחותינו בדרום לבנון | צילום: דובר צה"ל

לפני מספר ימים קיים הרמטכ"ל אייל זמיר אישר את התוכניות להמשך הלחימה בלבנון, כאשר במהלך הדיון הדגיש את הקשר ההדוק בין הלחימה בצפון למאמץ העיקרי נגד איראן. "ארגון הטרור חיזבאללה מהווה שלוחה מרכזית של משטר הטרור האיראני, ושגה שגיאה חמורה כאשר בחר להצטרף למערכה נגד ישראל", אמר זמיר. "המסר ברור: אין מקום בטוח למשטר ושלוחיו, כל איום על אזרחי ישראל ייתקל בתגובה נחושה".

maximize-image
images-count5+
פעילות כוחותינו בלבנון | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל סקר את ההישגים המשמעותיים של כוחותינו בשבועות האחרונים, שכללו תקיפה של יותר מ-2,000 מטרות, השמדת עשרות מחסני אמל"ח וחיסול של מאות מחבלים. לדבריו, צה"ל נערך כעת להעמקת התמרון והתקיפות בלבנון על פי תכנית סדורה, במטרה להרחיק את האיום מהגבול ולהבטיח ביטחון ארוך טווח לתושבי הצפון.

maximize-image
images-count5+
פעילות כוחותינו בלבנון | צילום: דובר צה"ל

"לא נפסיק עד להרחקת האיום מהגבול", התחייב הרמטכ"ל. "במקביל לתקיפות, צה"ל מחזק את קו ההגנה הקדמי על מנת להגן על תושבי הצפון. אנחנו ערוכים למערכה ארוכה ונמשיך לפעול ככל שיידרש – בהתקפה ובהגנה – על מנת להבטיח את ביטחון תושבי הצפון לאורך זמן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News