לוחמי חטיבת גבעתי, הפועלים תחת פיקוד אוגדה 91, ממשיכים בימים אלו בפעילות הקרקעית הממוקדת בדרום לבנון, שמטרתה הרחבת מרחב ההגנה הקדמי וניקוי השטח מתשתיות הטרור של חיזבאללה.

במהלך סוף השבוע, איתרו הכוחות עמדת טילי נ"ט מוכנה לשימוש לצד אמצעי לחימה רבים נוספים במרחבים הסמוכים לקו המגע. הפעילות מתבצעת תחת איום מתמיד, כאשר במקביל לפעילות הכוחות בשטח, נשמעו לאורך היום אזעקות ביישובי קו העימות בעקבות ניסיונות ירי תלול-מסלול ושיגורי כטב"מים לעבר שטח ישראל.

הפעילות המבצעית של חטיבת גבעתי מתמקדת באיתור והשמדה של "מתחמי לחימה" שחיזבאללה הקים בתוך ומעל לפני השטח בלב הכפרים בדרום לבנון. התיעוד שמגיע מהשטח חושף את היקף האיום: עמדת הנ"ט שאותרה הייתה ממוקמת בנקודה אסטרטגית החולשת על יישובי הצפון, מוכנה לשיגור מיידי. לצידה, נתפסו אמצעי לחימה מגוונים, הכוללים תחמושת, אמצעי תצפית וציוד לחימה מתקדם שיועד לשמש את כוחות "רדואן" ביום פקודה.

בצה"ל מדגישים כי הפעילות הקרקעית היא חיונית כדי למנוע ירי ישיר לעבר בתי התושבים. גורמים צבאיים מסרו כי: "צה"ל ימשיך לפעול בעוצמה נגד ארגון הטרור חיזבאללה שהחליט להצטרף למערכה ולפעול בחסות המשטר האיראני ולא יאפשר פגיעה באזרחי מדינת ישראל". הלוחמים בשטח מדווחים על לחימה מורכבת בתנאי שטח הרריים, אך מציינים כי ההישגים המבצעיים באיתור מחסני הנשק פוגעים משמעותית ביכולת המבצעית של הארגון בגזרה.

לפני מספר ימים קיים הרמטכ"ל אייל זמיר אישר את התוכניות להמשך הלחימה בלבנון, כאשר במהלך הדיון הדגיש את הקשר ההדוק בין הלחימה בצפון למאמץ העיקרי נגד איראן. "ארגון הטרור חיזבאללה מהווה שלוחה מרכזית של משטר הטרור האיראני, ושגה שגיאה חמורה כאשר בחר להצטרף למערכה נגד ישראל", אמר זמיר. "המסר ברור: אין מקום בטוח למשטר ושלוחיו, כל איום על אזרחי ישראל ייתקל בתגובה נחושה".

הרמטכ"ל סקר את ההישגים המשמעותיים של כוחותינו בשבועות האחרונים, שכללו תקיפה של יותר מ-2,000 מטרות, השמדת עשרות מחסני אמל"ח וחיסול של מאות מחבלים. לדבריו, צה"ל נערך כעת להעמקת התמרון והתקיפות בלבנון על פי תכנית סדורה, במטרה להרחיק את האיום מהגבול ולהבטיח ביטחון ארוך טווח לתושבי הצפון.

"לא נפסיק עד להרחקת האיום מהגבול", התחייב הרמטכ"ל. "במקביל לתקיפות, צה"ל מחזק את קו ההגנה הקדמי על מנת להגן על תושבי הצפון. אנחנו ערוכים למערכה ארוכה ונמשיך לפעול ככל שיידרש – בהתקפה ובהגנה – על מנת להבטיח את ביטחון תושבי הצפון לאורך זמן".
