תופעת המשטים לעזה: חוק הרחקת המשתתפים מישראל בתוך 24 שעות, אושר הבוקר (שני) בקריאה שנייה ושלישית בוועדת הפנים והגנת הסביבה. זאת במטרה לקצר את הבירוקרטיה בזמני הטיפול ולייעל את ההליך מול הפעילים הפרו-פלשתינים תומכי הטרור.

עד כה, בהתאם לחוק הכניסה לישראל, אנשים שהורחקו מהארץ קיבלו צו הרחקה בכתב, ולא היה ניתן להרחיקם לפני שחלפו שלושה ימים ממועד קבלת הצו. פרק זמן זה אפשר למועמד להרחקה לפנות לבית המשפט ולמצות את ההליכים המשפטיים בעניינו.
הצעת החוק שאושרה הבוקר מקצרת את פרק הזמן שיש להמתין עד להרחקת משתתפי המשטים לעזה, ומעמידה אותו על 24 שעות בלבד. החוק נקבע כהוראת שעה (זמני), ויהיה בתוקף למשך שנה. זאת עם אפשרות להאריכו בשנתיים נוספות (שנה בכל פעם), זאת כדי לבחון את המשך קיומה של התופעה, את התפתחותה ואת השלכותיה.
