ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להקלטות שחשפנו הערב (ראשון) בחדשות 14 בהם נשמע שותפו לגוש, יאיר גולן אומר עליו שהוא מסרב לאיחוד בשל "בעיות אישיות" וסובל מהתנהלות בלתי רציונלית. לפיד תקף את גולן בחזרה: "יאיר גולן והדמוקרטים בחרו בסגנון נמוך ואישי".

"לפני המלחמה הזהרתי בדיוק מדברים כאלה", כתב לפיד. "לצערי יאיר גולן והדמוקרטים בחרו בסגנון נמוך ואישי. זו לא הפעם הראשונה שגולן מדבר ככה, רק הפעם הראשונה שהוא הוקלט, ואז הופץ בשמחה בידי ערוץ 14. הם יודעים שזה עוזר בעיקר לביבי. ככה לא מנצחים בחירות ולא בונים אלטרנטיבה. אני מאוד מקווה שמישהו שם יתעשת מהר לפני שהם שוב יגרמו נזק בלתי הפיך לכל הגוש".
בהקלטות שחשף ראש דסק התחקירים שלנו, ישי פרידמן נשמע יו"ר מפלגת "הדמוקרטים", יאיר גולן, מחריף את הטון נגד יאיר לפיד ומאשים אותו בסירוב לחבור למפלגתו בשל "בעיות אישיות" והתנהלות בלתי רציונלית. בקרב סביבתו של גולן לא מסתירים את הציפייה לקריסתה הפוליטית של "יש עתיד", מתוך הבנה כי החלשתו של לפיד היא הדרך היחידה לאלץ אותו להצטרף למפלגת שמאל גדולה ומאוחדת תחת הנהגתו של גולן.

במסגרת האסטרטגיה הזו, פעילי "הדמוקרטים" פועלים בשטח ובחוגי בית כדי להזהיר את מצביעי המחנה מפני הצבעה לנפתלי בנט או ליאיר לפיד. לטענת אנשי המפלגה, המייצגת כיום במידה רבה את מחאת קפלן, לפיד וחבריו בוחרים ב"טמינת ראש בחול" ופוגעים באופן ממשי בסיכויי הגוש להשיג ניצחון בבחירות הבאות.

גם ח"כ גלעד קריב ביטא את התסכול הזה לאחרונה בחוג בית, כשהסביר כי המצב בו שלוש מפלגות מתחרות על אותו קהל יעד הוא בעייתי מיסודו. קריב הדגיש כי ידם המושטת לאיחוד עם "יש עתיד" אינה זוכה למענה, ואף מתח ביקורת על כך שלפיד לא השמיע קול נחרץ מספיק נגד פעולות צה"ל בעזה, מה שמצביע לשיטתו על פערי עומק בתוך האופוזיציה.
