כוחותינו פעלו היום (ראשון) לשיבוש היכולות הלוגיסטיות והמבצעיות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. במסגרת הפעילות, השמיד חיל האוויר מעבר מרכזי הממוקם מעל נהר הליטאני, אשר שימש כעורק תנועה קריטי עבור מחבלי ומפקדי הארגון בתנועתם מצפון לדרום הנהר.

חיזבאללה השתמש במעבר זה באופן קבוע להעברת אלפי אמצעי לחימה, רקטות ומשגרי רקטות. אמצעים אלו שונעו למרחב דרום הליטאני במטרה להוציא לפועל מתווי טרור נגד כוחות צה"ל הפועלים באזור ונגד אזרחי מדינת ישראל.
בצה"ל הבהירו כי השמדת המעבר בוצעה מתוך מטרה כפולה: מניעת פגיעה באזרחי ישראל מחד, ושמירה על ביטחונם של אזרחי לבנון מאידך, לאור השימוש של ארגון הטרור בתשתיות אזרחיות לצרכיו.

במקביל להשמדת המעבר, כוחותינו פתחו היום בגל תקיפות נוסף במרחב נבטייה שבדרום לבנון. במהלך הפעילות הותקפו כ-15 מפקדות שונות של ארגון הטרור, המהוות חלק מרשת הפיקוד והשליטה של חיזבאללה באזור.
כזכור, הפעילות המבצעית מגיעה בהמשך לדיון אישור תכניות שקיים אמש הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, יחד עם פורום המטה הכללי. במהלך הדיון נבחנו הצעדים להעמקת התמרון והתקיפות בלבנון על פי תכנית סדורה, במטרה להבטיח ביטחון ארוך טווח לתושבי הצפון.

הרמטכ"ל הבהיר בשיחותיו עם המפקדים כי צה"ל נערך למערכה ממושכת: "המערכה מול חיזבאללה רק החלה, ואנחנו נכונים לה", אמר רב-אלוף זמיר. "לא נפסיק עד להרחקת האיום מהגבול. אנחנו ערוכים למערכה ארוכה ונמשיך לפעול ככל שיידרש – בהתקפה ובהגנה".
