ג'סטין סנט אמור, מיוסטון שבטקסס, הגישה בחודש שעבר תביעה נגד טסלה על סך מיליון דולר, זאת לאחר שלטענתה רכב ה-Cybertruck שלה (רכב חשמלי מבית מאסק), שהיה במצב נהיגה אוטונומית, גרם לתאונה בזמן שנסעה בו יחד עם התינוקת שלה בת השנה, כך פורסם באתר החדשות האמריקאי 'Fox Business'.

Cybertruck nearly SENDS MOM and INFANT OFF the BRIDGE in Houston.
The car was reportedly in self-driving mode.
Woman is suing Tesla for $1M#Cybertruck #Tesla $TSLA #FSD pic.twitter.com/rnmJTmIpUu
— Morning Star (@MORNINGSTAR857) March 18, 2026
בתיעוד שצולם ממצלמת הרכב נראה כי הנהג האוטונומי היה אמור לפנות ימינה בצומת של גשר מתפצל. עם זאת, הרכב כמעט שלא פנה והמשיך בנסיעה ישרה – עד שהתנגש בעוצמה במעקה בטון שעל הגשר. בעקבות ההתנגשות הרכב עף מהמקום, וחלקים ממנו נראו מתעופפים.
עורך דינה של הנפגעת טען בבית המשפט: "קצת לפני ההתנגשות היא ניתקה את מערכת הסיוע לנהג וניסתה להשתלט על ההגה. עם זאת, הרכב כבר היה בתנועה מתקדמת מדי, כך שההתערבות שלה לא הייתה אפקטיבית. היא ניסתה לקחת שליטה, אך התנגשה במעקה ונפצעה באורח קשה, בעיקר בכתף, בצוואר ובגב".

הנפגעת, סנט אמור, סבלה מפגיעות חמורות בכתף ימין, בצוואר ובגב, ובהן שני דיסקים בולטים בגב התחתון ואחד בצוואר, כך דווח בעיתון Austin American-Statesman שציטט את עורך דינה. בנוסף, לפי התביעה, היא נפצעה גם בגידים בפרק כף היד וסבלה מנזק עצבי ביד ימין, שעלול לגרום לאובדן תחושה, תחושת שריפה וחולשה כללית. הפעוטה של הנפגעת בת השנה, ישבה גם היא במושב האחורי בזמן האירוע אך לא נפגעה.
בתביעה נטען כי 'טסלה' הציגה באופן מטעה את יכולות מערכת הסיוע לנהג שלה, וכי התרשלה בתכנון התכונה. עוד נטען כי החברה לא שילבה מנגנוני בטיחות מספקים, כגון מערכות בלימת חירום מתקדמות יותר או טכנולוגיית חישה למדידת מרחקים.

"מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה מתבססת רק על מצלמות זולות, ללא טכנולוגיית חישה מתקדמת", אמר עורך הדין. "בנוסף, הרכב חסר מערכת התרעה מתאימה שתבטיח שהנהגים מוכנים לקחת שליטה על הנהיגה. טסלה יכלה למנוע את כל זה אם לא הייתה מעגלת פינות".
FOX Business פנתה לטסלה לקבלת תגובה, אך לא קיבלה תשובה.
