סערה גוברת בימים האחרונים בתוך אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) במשטרה, על רקע טענות קשות נגד ראש האגף, ניצב בועז בלט. גורמים פנימיים מותחים ביקורת חריפה על התנהלותו וטוענים כי הוא פוגע בפעילות המבצעית של האגף ואף מונע מגורמים מקצועיים לבצע את תפקידם.

מי מפחד מאודי רונן? האמת מאחורי המתקפה על ראש מדור ההסתות
במרכז הפרשה עומד סנ"צ אודי רונן, המשמש כראש מדור צוות הסתות. לטענת גורמים במשטרה, מזה כחודשיים נמנעת מרונן גישה למערכות משטרתיות הנדרשות לו לצורך מילוי תפקידו. במקביל, יש הטוענים כי מי שעומד מאחורי התדרוכים נגדו התקשורת הם בלט ואנשיו הקרובים.

רונן, שמונה לתפקידו על ידי מפכ"ל המשטרה דני לוי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ניסה לממש את ייעודו המקצועי אך לטענתם נתקל בחסמים מצד ראש אח"מ.
גורמים באח"מ אמרו לחדשות 14 כי "ראש אח"מ, שכל תפקידו וייעודו הוא לחימה בפשיעה, עסוק מאז כניסתו לתפקיד בזוטות ובנושאים שאינם בתחום אחריותו. לא אחת, במסגרת ישיבות פיקוד בכיר, מפקדי מחוזות מעירים לו כי הוא מנותק מהשטח, אך הוא ממשיך בשלו".

.לדבריהם, ההתנהלות הנוכחית חורגת מהמקובל באגף, כאשר ראשי אח"מ בעבר התמקדו בקידום פעילות חקירתית ומודיעינית. "כל ראש אח"מ היה מוביל תוכנית סדורה להובלת האגף", ציינו, "אך במקרה הזה, העיסוק הוא כמעט אך ורק בנושאים שאינם בליבת העשייה".
עוד הוסיפו: "ראש אח"מ הקודם ניצב בדימוס יגאל בן שלום מעולם לא התעסק בפוליטיקה ושטויות אלא רק באח"מ, מה שאי אפשר לומר על בלט ששמו נמצא בכותרות וכנראה שהוא אוהב את זה".
מהמשטרה נמסר: "אין תגובה"
