מערכת הביטחון מצויה בימים אלו בשיאו של מבצע 'שאגת הארי', אך בצה"ל מבהירים כי בניין הכוח נמשך כסדרו. הבוקר (ראשון) נפתח רשמית מחזור גיוס מרץ-אפריל 2026, במסגרתו יצטרפו לשורות הצבא אלפי צעירים וצעירות המיועדים לשירות משמעותי ביחידות השדה, המערכים הטכנולוגיים ותומכי הלחימה.

יחידת 'מיטב' באגף כוח האדם נערכה באופן מקיף כדי לאפשר את קיום הגיוסים גם תחת המצב הביטחוני הרגיש. התהליכים בלשכות הותאמו להנחיות פיקוד העורף, תוך שימת דגש על יכולת התמגנות מהירה ומיטבית בכל רגע נתון. בצה"ל מבהירים כי רציפות הגיוסים היא מרכיב קריטי בחוסנו של הצבא וביכולתו לשמור על מענה מבצעי רציף, במיוחד בתקופה שבה המערכת הצבאית כולה מתוחה ופועלת בעוצמה גבוהה.
ההיערכות לקראת המתגייסים לא הסתיימה בלשכות הגיוס, אלא המשיכה אל בסיסי ההכשרות. תוכניות האימונים והטירונות הותאמו לצרכים המשתנים של היחידות והחטיבות בשטח, במטרה לחזק את המערך הלוחם ואת מערכי תומכי הלחימה. כחלק מהמעטפת הניתנת למתגייסים, כל צעיר וצעירה זכאים למענק ה"כוכבים" המוכר, המאפשר להם להצטייד בפריטי לבוש וציוד אישי משלים ברשתות השיווק השונות לקראת יציאתם לבסיסים.

ראש אגף כוח האדם, אלוף דדו בר-כליפא מסר: "אלו שהחליטו להתגייס לתפקידי לחימה תוך כדי מלחמה ובעיצומו של מבצע 'שאגת הארי' מהווים ביטוי לעצמת קולו של הדור שקם להגן על העם והמדינה. אתם הבאים בשעריו של צה"ל מתייצבים מתוך שליחות, מתוך הכרה בגודל השעה, ומתוך נכונות שאין לה קץ.
"הבחירה בשירות משמעותי היא התשובה המוחצת והברורה ביותר לכל אויב שדימה בנפשו שרוח עמינו נחלשה. האויב שומע את השאגה בחזית, ויכול לחוש את עוצמתה גם כאן, בשערי לשכת הגיוס. מי שבוחר לשרת בתפקידי לחימה ותומכ"ל בשעה היסטורית זו, בוחר להיות חוליה משמעותית בשרשרת הדורות של האומה וכותב, הלכה למעשה, את הפרק הבא בביטחון ישראל. גאה בכם מתמיד וסומך עליכם".
