בתום הערכת מצב מחודשת שנערכה בפיקוד העורף, הוחלט הערב על שינוי משמעותי במדיניות ההתגוננות ועל מעבר ל"פעילות מצומצמת" בשורה ארוכה של יישובים בדרום הארץ. המדיניות החדשה תיכנס לתוקף החל מיום ראשון, 22 במרץ 2026, בשעה 06:00 בבוקר, ותהיה תקפה בשלב זה עד ליום שלישי בשעה 20:00. השינוי חל על אזורי ההנחיה לכיש, מערב לכיש, מערב הנגב, מרכז הנגב, דרום הנגב וים המלח.

השינוי המרכזי והמשמעותי ביותר נוגע למערכת החינוך באזורים אלו. על פי ההנחיות המעודכנות, לא ניתן יהיה לקיים כל פעילות חינוכית ביישובים הנכללים באזורי ההנחיה שפורטו. זאת, בניגוד למדיניות הקודמת שהייתה בתוקף עד ה-18 במרץ, במסגרתה התאפשרה הגעה למוסדות הלימוד תחת מגבלות של קרבה למרחבים מוגנים. כעת, נוכח הערכת המצב הביטחונית, הוחלט להפסיק את הלימודים לחלוטין בטווח הזמן הקרוב.

בנוסף להשבתת הלימודים, חלות הגבלות חדשות גם על התקהלויות ועל מקומות העבודה. באזורים המדוברים ניתן יהיה לקיים התקהלויות של עד 50 אנשים בלבד, וזאת בתנאי שניתן להגיע למרחב מוגן תקני תוך זמן ההתגוננות המוגדר לאותו אזור. בכל הנוגע למקומות עבודה, הפעילות תתאפשר רק במידה וקיים מרחב מוגן תקני נגיש, המאפשר לעובדים להגיע אליו בבטחה עם הישמע התרעה.

ההנחיות החדשות מהוות החמרה ביחס למדיניות שהייתה נהוגה בימים האחרונים, אז הותרו התקהלויות של עד 100 איש בתוך מבנים באזורי הדרום והנגב. בצה"ל מדגישים כי יש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף המפורסמות באמצעי התקשורת ובפורטל החירום הלאומי, שכן אלו הנחיות מצילות חיים המותאמות לאיומים המשתנים בשטח.
