לראשונה מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, התקבלה החלטה עקרונית באופ"א להפסיק את הגלות שנכפתה על הכדורגל הישראלי. ההתאחדות לכדורגל קיבלה לאחרונה מסר רשמי מהאיחוד האירופי לפיו, בכפוף להמשך שקט ביטחוני עד לתחילת הקיץ, ניתן יהיה לארח שוב בישראל את משחקי המוקדמות של המפעלים האירופיים, כך פורסם ב-ynet.

המשמעות: ארבע נציגות ישראליות, בהן האלופה שתשובץ למוקדמות ליגת האלופות, מחזיקת הגביע שתישלח לליגה האירופית ושתי קבוצות נוספות בקונפרנס ליג, צפויות לקיים את משחקיהן באצטדיונים המקומיים – לראשונה מאז הפסקת האירוח בעקבות הלחימה. ההחלטה הסופית צפויה להתקבל במהלך חודש יוני, בסמוך לפתיחת מונדיאל 2026 שייערך בצפון אמריקה.
בשורה גם לנבחרת: עשויה לארח בליגת האומות
אם ההחלטה תאושר, גם נבחרת ישראל תוכל לארח את משחקי ליגת האומות בארץ, ולא תיאלץ לנדוד למדינות כמו הונגריה או סרביה. נבחרת הנשים, שכבר נקבע כי תארח משחקים בהונגריה בעקבות המצב, תוכל לשוב לישראל אם יוסר האיסור.

בכירים בהתאחדות האירופית כבר הביעו את עמדתם החיובית, וההנחה כאמור, היא כי ללא הסלמה נוספת, יינתן האישור המיוחל. גורמים המעורבים בפרטים אומרים כי מדובר בהחלטה שעשויה להוות תקדים גם עבור ענפים נוספים, וכי "אם הכדורגל חוזר, זו החותמת לחזרת השגרה הספורטיבית לישראל".
מאז הופסקו משחקי הבית של הקבוצות והנבחרות, נגרמו נזקים כלכליים כבדים להתאחדות ולמועדונים. ההיעדרות מהיציעים הובילה לירידה חדה בהכנסות מכרטיסים ומינויים, ונדרשו הוצאות ענק על טיסות, שהייה בחו"ל ואבטחה.
מועדונים ישראליים נאלצו להפעיל מטוסים פרטיים, להתמודד עם עייפות מצטברת ועומס טיסות, דבר שהשפיע לרעה גם על ההישגים המקצועיים בליגת העל. במקביל, נבחרת ישראל נאלצה לוותר על משחקי ידידות שהיו נהוגים בארץ לפני טורנירים גדולים.
אם אכן ישוב ארצה, הכדורגל יצטרף לענפים נוספים שכבר חזרו לישראל. משחקי הכדורסל ביורוליג וביורוקאפ כבר מתקיימים בארץ, כמו גם משחקי נבחרות ישראל בכדוריד. גם נבחרת הדייויס בטניס אירחה השבוע את ליטא בנתניה.

השלמת החזרה של הכדורגל – הענף בעל קהל האוהדים הגדול ביותר בארץ – עשויה לסמל את סיום תקופת ההיעדרות הבינלאומית ותחילתה של התאוששות רחבה במגרשי הספורט הישראליים.
