בדוח של האו"ם שפורסם אמש (רביעי) הודיע המזכ"ל אנטוניו גוטיירש כי מספר בכירים סורים, ביניהם גם אל-ג'ולאני, היו יעדים לחמישה ניסיונות התנקשות בשנה שעברה. הדוח ציין כי המנהיג הסורי היה יעד לתקיפות בערים חלב שבצפון ודרעא שבדרום על ידי ארגון טרור הנחשב לשלוחה של דאעש.

המסמך, שהוכן על ידי המשרד ללוחמה בטרור של האו"ם, לא פירט תאריכים או פרטים בנוגע לניסיונות ההתנקשות שכוונו נגד הבכירים הסורים. עם זאת, הדוח סיכם כי ניסיונות ההתנקשות מהווים ראיה נוספת לכך שדאעש נותר נחוש לערער את הממשלה הסורית החדשה וכי הוא "מנצל באופן פעיל את וואקום האבטחה וחוסר הוודאות" בסוריה.
מומחי האו"ם ללוחמה בטרור ציינו עוד כי דאעש נותר פעיל ברחבי סוריה, כשהוא מתמקד בעיקר בכוחות הביטחון, במיוחד בצפון ובמזרח המדינה. הדוח הוסיף כי שלוחת הטרור סיפקה לדאעש יכולת הכחשה סבירה של אחריות ושיפרה את יכולותיו המבצעיות. לפי נתוני האו"ם, הארגון מחזיק בכ-3,000 מחבלים בעיראק ובסוריה גם יחד, כאשר מרביתם פועלים משטח סוריה.

במקביל לדוח של האו"ם, התקשורת הסעודית דיווחה כי הושלם מבצע העברת אסירי דאעש משטח סוריה אל עבר עיראק. הדיווח סותר את הנתונים של האו"ם וטוען כי במבצע הועברו 5,500 מחבלים במהלך המבצע. התהליך, שהובל על ידי ארה"ב כחלק מההסכם בין משטרו של אל-ג'ולאני לכורדים, החל בשל החשש שהאסירים יברחו מבתי הכלא בסוריה.
גורם עיראקי ששוחח עם התקשורת הסעודית טען כי מדינתו הסכימה לקבל את האסירים כדי לשמור עליהם כלואים. הוא הסכים ליוזמה האמריקאית שטוענת כי המצב בסוריה עדין ואינו יכול להבטיח את הישארותם של האסירים בבתי הכלא – בדומה למקרה שקרה בתחילת ינואר בו מספר מחבלים מהארגון הצליחו לברוח מהמאסר.

בנובמבר האחרון הצטרפה סוריה לקואליציה הבינלאומית שהוקמה למאבק בדאעש, והפכה רשמית למדינה החברה ה-90 בארגון. שגרירות ארה"ב בדמשק תיארה צעד זה כ"רגע מכונן בתולדות המדינה ובמלחמה העולמית בטרור". היא הוסיפה כי "ההצטרפות מהווה צעד חשוב לקראת עבודה לצד ארצות הברית והמדינות השותפות במאבק בטרור, והיא חלק מתהליך בנייתה של סוריה בטוחה ויציבה".
