accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

לאחר שעברה חרם בעולם הערבי: הרשת המוכרת תפתח סניף ברצועה?

דסק C14

דסק C14

כה שבט ה'תשפו (12.02.26)

3

8

like

1

dislike

לאחר שנטען במהלך המלחמה כי היא תומכת בישראל, עברה רשת בתי הקפה הבינלאומית סטארבקס חרם בעולם הערבי • גולשים רבים צילמו את סניפיה הריקים ברחבי המזרח התיכון והתגאו • כעת, בית קפה חדש נפתח בעזה תחת שם הרשת ומעורר את זעמם של האנטי-ישראלים: "בשביל מה החרמנו אותם?"


כתבנו אחיקם הימלפרב חשף בתוכנית "ישראל הבוקר" ששודרה היום (חמישי) את הסניף החדש של סטארבקס שנפתח ברצועת עזה. כמובן שלא מדובר בסניף אמיתי השייך לרשת הבינלאומית, אלא בשם שבחרו הבעלים כדי למשוך לקוחות. פתיחת הסניף פוגעת באחת העלילות האנטי ישראליות שהיו במהלך המלחמה – לפיה סאטרבקס עזרה לישראל.

maximize-image
images-count1+
סניף סטארבקס | צילום: שאטרסטוק

משתמשים ערבים ברשתות החברתיות פרסמו מספר רב של סרטונים בהם הם מציגים את ה"חרם" שהעולם הערבי עושה על רשת הקפה הבינלאומית. בתי קפה בבחריין, מצרים ומקומות נוספים במזרח התיכון מצולמים ריקים מלקוחות כדי להראות שהחרם עובד. כעת, אותם אנטי-ישראלים כועסים על העזתים ועל הבחירה בשם סטארבקס לבית הקפה (שכאמור הוא אינו שייך לרשת).

באחד התיעודים שפורסמו ברשת, מביע אזרח עזתי בשם בילאל חמאד את תסכולו: "תארו לעצמכם שאתם כבר שנתיים משגעים חצי מהעולם בגלל החרם, ובסוף פותחים סטארבקס בעזה", לדבריו: "הידיעה על פתיחת סטארבקס בעזה היא לא סתם ידיעה עסקית – אלא זלזול ולעג לכאב שלנו", אומר גולש עזתי בסרטון. "איך נוכל לשכנע את העולם להחרים אותם כשאנחנו פותחים סניף בתוך השטח שלנו?", הוסיף.

maximize-image
images-count1+
תושבי עזה מתוסכלים | צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

מעצבת הפרוייקט והבעלים שלו נבהלו מהביקורות הקשות ומיהרו להוציא תגובה. השניים הבהירו כי הם אינם חתמו על שום חוזה עם הרשת העולמית וכי הם תומכים בחרם המתנהל נגדה. לטענתם, הקשר היחיד בין המקום שלהם לרשת הוא השם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News