הצביעות בשיאה: מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שיגר ברכה אישית למנהיג העליון עלי חמינאי, לרגל יום השנה ה-47 למהפכה האסלאמית באיראן, כך דווח אתמול (רביעי) באתר החדשות "תסנים".

בברכתו, הדגיש גוטרש כי "מועדים מסוג זה מהווים תזכורת לחשיבות הדיאלוג והסולידריות בהתמודדות עם אתגרים עולמיים", ולא הזכיר לרגע את הטבח האיום בבני העם האיראני בצל המחאות נגד המשטר.
בעוד מזכ"ל האו"ם אינו מייחס חשיבות כלל למסע הרצח באיראן, בזמן המלחמה בעזה שיגר ביקורת חריפה כלפי ישראל, וטען כי מדובר ב"רמת ההרג וההרס הכי נוראית שראיתי בתקופתי כמזכ"ל, ואולי בכל חיי".

בנוסף, לאחר התקיפות האמריקניות שלושת מתקני הגרעין באיראן, פורדו, נתנז ואיספהאן, הטיח גוטרש: "אני מודאג מאוד מהשימוש בכוח של ארצות הברית נגד איראן היום. זוהי הסלמה מסוכנת באזור שכבר נמצא על סף מצוקה,ואיום ישיר על השלום והביטחון הבינלאומיים".
