accessibility-icon
share-icon
צילום: כבאות והצלה לישראל

מבצע מורכב בראשון לציון: כלבה חולצה בשלום מבור בעומק 10 מטר

דסק C14

דסק C14

כה שבט ה'תשפו (12.02.26)

4

8

like

0

dislike

בתום פעולות חילוץ מורכבות, לוחמי האש חילצו כלבה שנפלה לבור בעומק 10 מטרים בראשון לציון • בשל הימצאות גזים רעילים, החילוץ בוצע באמצעות ציוד מיגון נשימתי ומערכות חבלים • הכלבה חולצה כשהיא בחיים והועברה להמשך טיפול וטרינרי


מבצע חילוץ מורכב התרחש היום (חמישי) בראשון לציון, ובסופו חולצה כלבה בשלום לאחר שנפלה לבור בעומק של כ-10 מטרים. על פי הודעת כבאות והצלה לישראל, האירוע הסתיים בהצלחה הודות לפעולתם המקצועית של לוחמי האש מהיחידה המיוחדת לחילוצים (יל"מ) של מחוז מרכז ויחידת להבה.

מבצע מורכב בראשון לציון: כלבה חולצה בשלום מבור בעומק 10 מטר
maximize-image
צילום: כבאות והצלה לישראל

האתגר המרכזי שעמד בפני הכוחות היה הימצאותם של גזים רעילים בתחתית הבור, אשר סיכנו הן את חיי הכלבה והן את שלומם של המחלצים. בשל כך, הפעולה דרשה נקיטת אמצעי בטיחות מחמירים, ולוחמי האש פעלו כשהם מצוידים במערכות מיגון נשימתי מלאות וירדו לבור באמצעות מערכות חבלים מורכבות.

מפקד האירוע, רשף אודי אוחנה, סיכם את הפעולה: "הגענו לזירה מורכבת. לוחמי היחידות המיוחדות פעלו במקצועיות רבה, ביצעו ניטור של הגזים וירדו לעומק הבור". הוא הוסיף: "אני שמח שהצלחנו להוציא את הכלבה בבטחה ולהעביר אותה לטיפול, זהו חלק מהמחויבות שלנו להצלת חיים מכל סוג שהוא".

עקבו אחרינו גם ב-Google News