נשיא המדינה, יצחק הרצוג, חתם היום (חמישי) את ביקורו הרשמי באוסטרליה באירוע מרכזי של הקהילה היהודית במלבורן. במהלך נאומו, פנה הנשיא למפגינים שמחו מחוץ למקום ואמר להם: "לכו להפגין מול שגרירות איראן או מול כל שגרירות רלוונטית אחרת. למען השם, הם הרגו וטבחו בעשרות אלפים מבני עמם".

באירוע, שבו נכחו בכירים בממשל האוסטרלי ומנהיגים יהודים, הדגיש הנשיא כי הגיע למסע סולידריות בעקבות מתקפת הטרור בבונדי. "אנו שבים לישראל מחוזקים", אמר, "משום שראינו במו עינינו את יופייה ואת חוסנה של הקהילה היהודית באוסטרליה, ואת משמעותה בעיני כל האוסטרלים בעלי הרצון הטוב".
הנשיא הרצוג קרא ליהודים ברחבי העולם לשאת את זהותם בגאווה: "אל תפחדו להראות מי אתם. זהו מאבק על הזהות היהודית לא פחות משהוא מאבק על זהותה של אוסטרליה ושל העולם החופשי". הוא הוסיף כי מצא בהנהגה האוסטרלית שותפים רציניים למאבק ברטוריקה הבזויה ובאנטישמיות.

לסיום, הביע הנשיא תקווה ואופטימיות כשנזכר בשובו של החטוף האחרון, רן גבילי, ואמר: "התגשמה נבואת ירמיהו: 'ושבו בנים לגבולם'. זה היה רגע מופלא. כל בנינו ובנותינו שבו הביתה, ולכן אנו יודעים, ללא צל של ספק, שיש תקווה לעתידנו. הבה נישא את התקווה הזו ונצמיח אותה יחד. עם ישראל חי".
