accessibility-icon
share-icon
צילום: מעיין טואף. לע"מ
צילום: מעיין טואף. לע"מ

הרצוג למפגינים באוסטרליה: "לכו להפגין מול שגרירות איראן"

דסק C14

דסק C14

כה שבט ה'תשפו (12.02.26)

3

2

like

1

dislike

נשיא המדינה יצחק הרצוג חתם את ביקורו הרשמי באוסטרליה באירוע של הקהילה היהודית • הוא פנה למפגינים מחוץ לאירוע: "לכו להפגין מול שגרירות איראן, הם טובחים בבני עמם" • לקהילה היהודית אמר: "שאו את לבכם היהודי ולבשו את ציונותכם בגאווה"


נשיא המדינה, יצחק הרצוג, חתם היום (חמישי) את ביקורו הרשמי באוסטרליה באירוע מרכזי של הקהילה היהודית במלבורן. במהלך נאומו, פנה הנשיא למפגינים שמחו מחוץ למקום ואמר להם: "לכו להפגין מול שגרירות איראן או מול כל שגרירות רלוונטית אחרת. למען השם, הם הרגו וטבחו בעשרות אלפים מבני עמם".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בביקור באוסטרליה
maximize-image
images-count1+
צילום: מעיין טואף. לע"מ

באירוע, שבו נכחו בכירים בממשל האוסטרלי ומנהיגים יהודים, הדגיש הנשיא כי הגיע למסע סולידריות בעקבות מתקפת הטרור בבונדי. "אנו שבים לישראל מחוזקים", אמר, "משום שראינו במו עינינו את יופייה ואת חוסנה של הקהילה היהודית באוסטרליה, ואת משמעותה בעיני כל האוסטרלים בעלי הרצון הטוב".

הנשיא הרצוג קרא ליהודים ברחבי העולם לשאת את זהותם בגאווה: "אל תפחדו להראות מי אתם. זהו מאבק על הזהות היהודית לא פחות משהוא מאבק על זהותה של אוסטרליה ושל העולם החופשי". הוא הוסיף כי מצא בהנהגה האוסטרלית שותפים רציניים למאבק ברטוריקה הבזויה ובאנטישמיות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בביקור באוסטרליה
maximize-image
images-count1+
צילום: מעיין טואף. לע"מ

לסיום, הביע הנשיא תקווה ואופטימיות כשנזכר בשובו של החטוף האחרון, רן גבילי, ואמר: "התגשמה נבואת ירמיהו: 'ושבו בנים לגבולם'. זה היה רגע מופלא. כל בנינו ובנותינו שבו הביתה, ולכן אנו יודעים, ללא צל של ספק, שיש תקווה לעתידנו. הבה נישא את התקווה הזו ונצמיח אותה יחד. עם ישראל חי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News