יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה נפגש היום (רביעי) עם נשיאת הבונדסטאג של גרמניה, יוליה קלוקנר, במסגרת ביקורה בישראל. במהלך הפגישה התייחס אוחנה לפגישה הצפויה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי השניים "ידונו הערב בעתיד העולם החופשי, לא פחות".

לדברי אוחנה, ישראל וגרמניה ניצבות כיום בחזית המאבק העולמי מול ציר הרשע בהובלת טהרן ושלוחותיה. הוא הדגיש כי מדובר במאבק רחב שאינו נוגע רק לישראל אלא לעולם כולו. "אל מול הטרור, אל מול השנאה ואל מול השואה הגרעינית שמשטר האייתוללות מבקש להמית על העם היהודי, נציגי העולם החופשי חייבים לעמוד מאוחדים, חזקים ונחושים", אמר.

יו"ר הכנסת הוסיף כי הוא מודאג מעליית האנטישמיות בעולם והודה לבונדסטאג על העמידה לצד הקהילות היהודיות בגרמניה ועל המחויבות ללימוד והטמעת לקחי העבר.

נשיאת הבונדסטאג קלוקנר פתחה את דבריה בהתייחסות לביקורה ביד ושם ואמרה כי מדובר במקום שממחיש את הפרק האפל ביותר בתולדות גרמניה. היא ציינה כי שיקום האמון בין המדינות הוא מתנה היסטורית והדגישה: "נעמוד תמיד לצד זכות קיומה וביטחונה של ישראל". לדבריה, מאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר נרשמת עלייה מדאיגה באירועי אנטישמיות, הסתה ושנאה בגרמניה.

קלוקנר הדגישה כי גרמניה התייצבה באופן ברור לצד ישראל לאחר מתקפת הטרור והוסיפה כי לא ייתכן שלום כל עוד טרור מתקבל כאסטרטגיה פוליטית. היא שיבחה את עומק שיתופי הפעולה בין המדינות ובין הפרלמנטים והגדירה את היחסים בין גרמניה לישראל כידידות יוצאת דופן.
