ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש מוקדם יותר היום (רביעי) ב'בלייר האוס' בוושינגטון עם מזכיר המדינה של ארה"ב מרקו רוביו. טרם פגישתו בבית הלבן עם הנשיא טראמפ, ראש הממשלה נתניהו חתם בנוכחות מזכיר המדינה רוביו על הצטרפותו כחבר ב"מועצת השלום העליונה".
ראש הממשלה ציין במכתב ההצטרפות כי החתימה איננה מכפיפה את ישראל למועצת השלום. בעבר דווח הבית הלבן מתכנן לקיים ב-19 בפברואר את פגישת המנהיגים הראשונה של מועצת השלום לעזה. לפי הדיווח, הכינוס צפוי לכלול מהלך בינלאומי לגיוס תרומות עבור שיקום הרצועה.



הפסגה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהייתה אמורה להתקיים יום לפני כינוס מועצת השלום הוקדמה בשבוע לאחר שהייתה אמורה להיערך יום קודם כינוס מועצת השלום.
