שר החוץ גדעון סער נפגש היום (שלישי) בירושלים עם נשיאת הבונדסטאג הגרמני, ג'וליה קלוקנר. השניים דנו בחיזוק הקשרים בין המדינות ובסוגיות מדיניות וביטחוניות שעל הפרק.
בפתח הפגישה הביע השר סער את הערכתו העמוקה לקלוקנר על תמיכתה העקבית בישראל, וכן על מחויבותה האישית לשימור זיכרון השואה ולמאבק באנטישמיות.
במוקד השיחה עמד המצב ביהודה ושומרון. השר סער הציג בפני הבכירה הגרמנית תמונת מצב מורכבת והפנה אצבע מאשימה כלפי ההנהגה ברמאללה. סער הבהיר כי בניגוד לטענות הנשמעות לעיתים בזירה הבינלאומית, הרשות היא הגורם המפר את ההסכמים באופן שיטתי.
בדבריו פירט השר שורה של הפרות, החל מנושא המאבק בטרור וההסתה לאלימות, ועד לפגיעה מתמשכת באיכות הסביבה והרס מכוון של אתרים ארכיאולוגים בעלי חשיבות היסטורית. בסיכום הפגישה הדגיש שר החוץ את חשיבות הקשר עם ברלין ואמר: "הידידות בין ישראל לגרמניה חשובה ואסטרטגית. נמשיך לפעול יחד כדי לחזק את היחסים בין המדינות".
