בעקבות הסערה שעורר הדיון בוועדת החינוך של הכנסת סביב שם החוק להנצחת אירועי השבעה באוקטובר, פרסמה הערב (רביעי) לשכת ראש הממשלה הבהרה. בלשכה דוחים את הטענות על ניסיון להשמיט את המילה "טבח" מהחוק ומבהירים כי היא חלק בלתי נפרד ממנו.

"בניגוד לפרסומים שנפוצו לאחרונה, בהצעת החוק מופיעה במפורש המילה 'טבח'", נמסר בהודעת הלשכה. לפי ההסבר, מטרת החוק אינה לצמצם את תיאור האירועים, אלא להרחיבם כך שיקיפו את כלל היבטי האסון והגבורה.
בלשכת ראש הממשלה הסבירו כי הצעת החוק נועדה לעגן את זיכרון השבעה באוקטובר "במלוא חומרתו והיקפו". על פי הודעתם, החוק יתייחס למספר צירים מרכזיים: הנצחת רצח האזרחים והפשעים שבוצעו, הלחימה והגבורה – תיעוד הקרבות, סיפורי הנופלים וגילויי הרעות של כוחות הביטחון והאזרחים – ומתן מקום מרכזי לסיפורם של מי שנשבו בשבי חמאס.

במרכז המהלך עומדת הקמתו של "תאגיד הנצחה לאומי", גוף רשמי שיהיה אמור לרכז את פעולות הזיכרון תחת קורת גג אחת, "במסגרת לאומית מוסדרת, אחראית ומכבדת", לשון ההודעה.
ההבהרה מגיעה לאחר הדיון על מיזוג הצעות חוק להנצחת האירועים, במהלכו ביקש נציג משרד ראש הממשלה, יואל אלבז, לבחון את הסרת המילה "טבח" משם החוק הרשמי, בנימוק ש"לא היה רק טבח". הדברים עוררו זעם רב בקרב משפחות שכולות ונציגי אופוזיציה, שתקפו את הניסיון וכינו אותו "הנדסת תודעה" ושיכתוב של ההיסטוריה.
