המנהל האזרחי הודיע כי מגרש הכדורגל שהוקם באופן בלתי חוקי בשבוע שעבר בכפר אום אל חיר שבדרום הר חברון – ייהרס. ההחלטה התקבלה לאחר פרסום אצלנו ב-C14, שחשף את הקמת התשתיות הפיראטיות בסמוך ליישוב כרמל.

כוחות הביטחון הגיעו אתמול (שלישי) למקום ומסרו צווי הריסה והפסקת עבודה למגרש ולמתקני הספורט, הכוללים דשא סינטטי ותשתיות קבועות. על פי גורמי ההתיישבות, מדובר בניסיון נוסף של התרחבות בלתי חוקית של הכפר לתוך שטחי C, תוך פלישה לאדמות מדינה המאיימת על ביטחון היישוב הסמוך.
הפרשה החלה בשבוע שעבר, במהלך סיור שערכו רכזי השטח של תנועת 'רגבים' והמועצה האזורית הר חברון. בסיור התגלה כי תחת אצטלה של הקמת "מרחב הומניטרי", הוקם במהירות שיא מגרש כדורגל מושקע. בעקבות הגילוי, שיגרו הארגונים מכתב דחוף לשר הביטחון ישראל כ"ץ, בו התריעו על העבודות הצמודות לגדר היישוב כרמל ודרשו אכיפה מיידית.

למרות הליכים משפטיים המתנהלים בימים אלו וצווי אכיפה קודמים, עבודות ההשתלטות בשטח נמשכו עד להגעת הכוחות אתמול.
באתרי חדשות הערביים באזור דווח על האירוע בזעם. בדיווחים נכתב כי "רשויות הכיבוש הוציאו צו הפסקת עבודה למגרש לאחר שארגון ההתיישבות 'רגבים' הסית להריסתו". לטענת הפלסטינים, הצו הוצא "כדי לרצות את ארגון רגבים ואת המתנחלים", בטענה שהמגרש מהווה מכשול בפני התרחבות ההתנחלות באזור.

מנגד, במועצה האזורית הר חברון בירכו על הפעולה המהירה: "בזכות הפעילות הנחושה והמקצועית של רכזי הקרקעות שלנו, הוצאו צווי הפסקת העבודה. המסר שלנו חד וברור: לא נאפשר קביעת עובדות בשטח בניגוד לחוק. נמשיך להשקיע את כל המשאבים הנדרשים להגן על ביטחון התושבים ולעקוב עד להסדרה מלאה".
רועי דרוקר, מנהל מרחב יהודה ושומרון בתנועת רגבים, מסר בתגובה: "פורעי החוק פולשים לאדמות מדינה ומהצד השני מנהלים הליך משפטי 'נקי' ומלומד. הקמת התשתיות ופריצת הדרכים היא השלב הראשון בהליך ההשתלטות הפראית וכיבושם דה-פקטו של אדמות מדינת ישראל. אנו מבטיחים להמשיך ולעקוב עד ביצוע האכיפה".
