accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות
צילום: רשתות ערביות

מגרש הכדורגל הבלתי חוקי שנבנה סמוך ליישוב היהודי - ייהרס

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

כד שבט ה'תשפו (11.02.26)

8

50

like

0

dislike

לאחר הפרסום ב-C14: ימים ספורים לאחר שהוקם במהירות בזק סמוך לכפר אום אל חיר, הגיעו כוחות הביטחון למקום והוציאו צווי הריסה למתחם הספורט • רגבים: "השתלטות פראית במסווה הומניטרי" • הערבים זועמים: "הצו הוצא כדי לרצות את המתנחלים"


המנהל האזרחי הודיע כי מגרש הכדורגל שהוקם באופן בלתי חוקי בשבוע שעבר בכפר אום אל חיר שבדרום הר חברון – ייהרס. ההחלטה התקבלה לאחר פרסום אצלנו ב-C14, שחשף את הקמת התשתיות הפיראטיות בסמוך ליישוב כרמל.

maximize-image
images-count2+
המגרש הלא חוקי סמוך ליישוב כרמל | צילום: רשתות ערביות

כוחות הביטחון הגיעו אתמול (שלישי) למקום ומסרו צווי הריסה והפסקת עבודה למגרש ולמתקני הספורט, הכוללים דשא סינטטי ותשתיות קבועות. על פי גורמי ההתיישבות, מדובר בניסיון נוסף של התרחבות בלתי חוקית של הכפר לתוך שטחי C, תוך פלישה לאדמות מדינה המאיימת על ביטחון היישוב הסמוך.

הפרשה החלה בשבוע שעבר, במהלך סיור שערכו רכזי השטח של תנועת 'רגבים' והמועצה האזורית הר חברון. בסיור התגלה כי תחת אצטלה של הקמת "מרחב הומניטרי", הוקם במהירות שיא מגרש כדורגל מושקע. בעקבות הגילוי, שיגרו הארגונים מכתב דחוף לשר הביטחון ישראל כ"ץ, בו התריעו על העבודות הצמודות לגדר היישוב כרמל ודרשו אכיפה מיידית.

maximize-image
images-count2+
מגרש הכדורגל סמוך ליישוב כרמל | צילום: רגבים

למרות הליכים משפטיים המתנהלים בימים אלו וצווי אכיפה קודמים, עבודות ההשתלטות בשטח נמשכו עד להגעת הכוחות אתמול.

באתרי חדשות הערביים באזור דווח על האירוע בזעם. בדיווחים נכתב כי "רשויות הכיבוש הוציאו צו הפסקת עבודה למגרש לאחר שארגון ההתיישבות 'רגבים' הסית להריסתו". לטענת הפלסטינים, הצו הוצא "כדי לרצות את ארגון רגבים ואת המתנחלים", בטענה שהמגרש מהווה מכשול בפני התרחבות ההתנחלות באזור.

maximize-image
images-count2+
מגרש הכדורגל סמוך ליישוב כרמל | צילום: רגבים

מנגד, במועצה האזורית הר חברון בירכו על הפעולה המהירה: "בזכות הפעילות הנחושה והמקצועית של רכזי הקרקעות שלנו, הוצאו צווי הפסקת העבודה. המסר שלנו חד וברור: לא נאפשר קביעת עובדות בשטח בניגוד לחוק. נמשיך להשקיע את כל המשאבים הנדרשים להגן על ביטחון התושבים ולעקוב עד להסדרה מלאה".

רועי דרוקר, מנהל מרחב יהודה ושומרון בתנועת רגבים, מסר בתגובה: "פורעי החוק פולשים לאדמות מדינה ומהצד השני מנהלים הליך משפטי 'נקי' ומלומד. הקמת התשתיות ופריצת הדרכים היא השלב הראשון בהליך ההשתלטות הפראית וכיבושם דה-פקטו של אדמות מדינת ישראל. אנו מבטיחים להמשיך ולעקוב עד ביצוע האכיפה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News