על רקע המתיחות מול איראן, עיבוי הכוחות האמריקאים במזרח התיכון, והמשא ומתן בין טהרן לוושינגטון על נושא הגרעין שהחל ביום שישי האחרון, סגן הנשיא ג'יי די ואנס נשאל היום (רביעי) אם הוא רוצה לראות שינוי משטר באיראן והשיב: "אם העם האיראני רוצה להפיל את המשטר, זו החלטה שלהם. מה שאנחנו מתמקדים בו כרגע זה שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

ההצהרה של סגן הנשיא מדגישה את המדיניות הבדלנית של הממשל הנוכחי בארה"ב בכל הנוגע למצב הפנים-איראני, שינוי משמעותי לאחר תקופת המחאות בה הצהיר הנשיא טראמפ שוב ושוב כי בכוונת האמריקאים להתערב במידה ואיראן ימשיכו לטבוח במפגינים. על אף מספר הנרצחים העצום – טראמפ בחר לבסוף שלא לתקוף, ואף הפסיק להתבטא בנושא הפגנות החופש והטבח מזה מספר שבועות.

בישראל חוששים: זו כמות הטילים שתחזיק איראן אם לא תהיה תקיפה
למרות שטראמפ חדל מהתבטאות בנוגע לתקיפה כתמיכה למפגינים – הוא ממשיך להתבטא בנוגע לאפשרות של תקיפה באיראן כנגד פרויקט שיקום הגרעין של משטר האייתוללות, אך מדגיש שוב ושוב כי המו"מ מתקדם. גם בישראל נערכים לאפשרות של תקיפה באיראן – כשההערכות הביטחונית בשיאה, רגע לפני פגישת נתניהו טראמפ שתתקיים מאוחר יותר היום.

כזכור, ברשת החדשות CNN דיווחו אתמול כי מקורות ישראלים טוענים שראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לדון עם הנשיא טראמפ באפשרות של תקיפה באיראן. על פי הדיווח, ישראל ספקנית לגבי הצלחת השיחות – אך לוחצת להבטיח שהאינטרסים שלה מוגנים. במהלך השיחות, ראש הממשלה צפוי להציג בפני הנשיא מידע מודיעיני חדש לגבי יכולותיה הצבאיות של איראן.
