שירות הביטחון הכללי וצה"ל הודיעו היום (רביעי) על חיסולו של המחבל באסם האשם עא-פתאח הימוני, בכיר בארגון הטרור הרצחני חמאס, בתקיפה שבוצעה בשבוע שעבר ברצועת עזה. הימוני היה אחראי לרציחתם של 16 אזרחים ישראלים בפיגוע התאבדות כפול באוטובוסים בבאר שבע שאירע בשנת 2004.

הימוני, במקור מחברון, פעל החל משנת 2004 כחלק מחוליה צבאית שביצעה פיגועים רצחניים. באוגוסט באותה שנה הוא שילח מחבלים מתאבדים לפיגוע הקשה בבאר שבע, בו נפצעו גם כ-100 בני אדם. כוחותינו עצרו אותו כחודשיים לאחר מכן, והוא נשפט למאסר.
בשנת 2011 שוחרר הימוני במסגרת 'עסקת שליט' וגורש לרצועת עזה, שם חזר מיד לעסוק בפעילות טרור, גיוס מחבלים והכוונת פיגועים. מאז שחרורו, המחבל חזר לעסוק בגיוס מפגעים והכוונת פעילות טרור. במסגרת היותו מחבל חמאס, המחבל עסק במהלך המלחמה בייצור והנחת מטענים לפגיעה בכוחותינו.
חיסולו מהווה סגירת מעגל חשובה וערכית. צה"ל ושב"כ ימשיכו לפעול מול כל מחבל שינסה לקדם ולהוציא לפועל מתווי טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.
