שגיב אסולין, בכיר במוסד לשעבר, טען היום (רביעי) בריאיון לטל מאיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נמצאים כעת בישורת האחרונה לקראת התקיפה באיראן: "נתניהו מגיע לסגירות, לפינישים, הפערים בעיניי הם קטנים לעומת מה שמציגים אותם בפועל".

לדבריו, "ההחלטה על הנושא הזה כבר התקבלה לפני שבועות רבים. לא סתם הייתה רכבת אווירית של בכירי הצבא ומערכת הביטחון בשבועיים האחרונים אל ארצות הברית. שם דנו בפרטי פרטים של אפשרויות התקיפה".
לדברי אסולין, מועד הפגישה המקורי בין השניים היה אמור להיות בשבוע הבא, אך הוקדם בשל הצטברות נסיבות קריטיות: "אם אנחנו מסתכלים על שבוע הבא, ה-17-18 (בחודש), יש 40 יום לטבח של המשטר האיראני בבני עמו. יש ניסיון גם מתוך איראן וגם מיורש העצר האיראני, רזא פהלווי, לקריאה לחידוש המהומות והמחאות בתוך איראן".

אסולין הדגיש כי בלב המהלך המדיני עומד ניסיון לסנכרון חסר תקדים בין הזרוע הצבאית למאבק האזרחי בתוך הרפובליקה האסלאמית: "אם בעבר דיברנו על זה ששני הצירים האלה, ציר מוכנות צבאית וציר מוכנות מחאות באיראן, לא נפגשו, ייתכן שיש פה גם איזשהו ניסיון שהצירים האלה ייפגשו. נראה את זה שבוע הבא, האם באמת יצליחו בתוך איראן לחדש את המחאות".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
