טרגדיה באזור התעשייה באשדוד: שתי נשים, עובדות במפעל הממוקם בסמוך לבתי הזיקוק בעיר, נהרגו לאחר שככל הנראה הייתה תקלה בחליפות החמצן שלבשו. על פי הדיווחים הראשוניים, השתיים, נמצאו על ידי עובדים אחרים במקום כשהן מחוסרות הכרה ולבושות בחליפות מיגון מיוחדות.

כוחות הצלה גדולים הוזעקו למקום. חובשים ופרמדיקים של "איחוד הצלה" ביצעו בשתי הנשים פעולות החייאה מתקדמות וממושכות בניסיון להציל את חייהן, אך למרבה הצער המאמצים כשלו ומותן נקבע בזירה.
דניאל בוקובזה, ראש סניף אשדוד באיחוד הצלה, יחד עם החובשים אברהם פורגס, אלי אלבז ודניאל יוסף, תיארו את הזירה הקשה: "הבחנו בשתי נשים כשהן מחוסרות הכרה, לאחר שנמסר לנו על ידי עובדי המקום כי הן אותרו עם חליפת מיגון וייתכן ונחשפו לחומר מסוכן. ביצענו בהן פעולות החייאה ממושכות אך למרבה הצער נקבע מותן במקום".

פראמדיקית מד"א הילה ביזאווי וחובש מד"א שמחה חסיד סיפרו: "קיבלנו דיווח על 2 נשים שאיבדו את הכרתם במפעל בסמוך לאשדוד, הגענו למקום במהירות וראינו 2 נשים כבנות 50 שהן מחוסרות הכרה ללא דופק ונשימה, ביצענו פעולות החייאה ממושכות שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות שבסופן לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם במקום."
במקביל למאמצים הרפואיים, כוחות כיבוי והצלה פעלו בזירה לניטור האוויר על מנת לשלול דליפה נרחבת של חומרים מסוכנים. מהבדיקות עלה כי האירוע היה נקודתי ותחום לשטח המבנה בלבד. נמסר כי לא קיים חשש לדליפה של חומרים מסוכנים מחוץ למפעל ולא נשקפת סכנה לציבור הרחב באזור התעשייה או לתושבי העיר.

משטרת ישראל פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע, ובפרט לבחינת נוהלי הבטיחות ותקינות הציוד במפעל. כמו כן, עם קבלת הדיווח, כונני המשרד להגנת הסביבה יצאו למקום והם פועלים לצד כוחות החירום לביצוע ניטור ובקרה סביבתית. מהמשרד נמסר כי הם ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
