נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (רביעי) עם ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי, בפרלמנט האוסטרלי בקנברה. הפגישה נערכה במסגרת ביקורו המיוחד של הנשיא במדינה, שנועד לנחם ולחזק את הקהילה היהודית המקומית בעקבות פיגוע הטרור הקשה שאירע בבונדי בחודש דצמבר האחרון.

במהלך הפגישה, דנו המנהיגים במגוון רחב של נושאים ובראשם המאבק המשותף בטרור ובאנטישמיות הגואה בעולם. כמו כן, עלו לדיון היחסים הבילטרליים בין ישראל לאוסטרליה, המאמצים להשגת שלום וביטחון במזרח התיכון, והאיומים הגלובליים שמציב המשטר האיראני על היציבות העולמית.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס למטרת ביקורו ואמר: "כאשר יהודי נפגע בכל מקום בעולם, אנחנו בישראל כואבים וליבנו מחסיר פעימה. לכן היה לי חשוב כל כך לבקר בקהילה". הנשיא הוסיף כי היחסים בין המדינות נשענים על בסיס רחב, ואיחל הצלחה לראש הממשלה נתניהו ולנשיא טראמפ בפגישתם היום בבית הלבן, במטרה "לערער את אימפריית הרשע היוצאת מטהראן".

ראש ממשלת אוסטרליה, אנתוני אלבניזי, הודה לנשיא הרצוג על ביקורו ואמר: "אני מבקש להודות לך על הנחמה שהענקת למשפחות שאיבדו את יקיריהן בפיגוע הטרור האנטישמי". אלבניזי הוסיף כי הוא מצפה לשיחה על עתיד המזרח התיכון ועל הדרך להשגת שלום וביטחון עבור ישראלים ופלסטינים כאחד.
