כפי שפרסם לראשונה כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן: צה"ל מאשר כי כוחותינו חיסלו את המחבל אחמד חסן, מי ששימש כראש מערך הצליפה של גדוד בית חאנון בארגון הטרור חמאס החיסול בוצע בתגובה להפרה הבוטה של ההסכם שאירעה השבוע, ביום שני, במזרח רפיח.

על פי המידע המודיעיני, חסן היה גורם מרכזי בהוצאה לפועל של מתווי טרור רבים נגד כוחות צה"ל בצפון רצועת עזה, ואף זוהה לאחרונה כמי שפועל לקידום פיגועים נוספים בטווח הזמן המיידי.
חיסולו של חסן מהווה סגירת מעגל משמעותית וכואבת עבור צה"ל והמשפחות השכולות. המחבל היה הארכיטקט והמוביל של סדרת פיגועים קטלניים שאירעו במהלך שנת 2025:

האירוע הקשה ביותר המיוחס לו התרחש ב-7 ביולי 2025. חסן הוביל את מתווה הטרור בו נהרגו חמישה לוחמים: רס״ל (במיל׳) בנימין אסולין ז"ל, סמ"ר נועם אהרון מסגדיאן ז"ל, סמ"ר מאיר שמעון עמר ז״ל, סמל משה נסים פרש ז"ל וסמ"ר משה שמואל נול ז"ל. באותה תקרית נפצעו באורח קשה שני לוחמים נוספים.

בנוסף, חסן היה מעורב בקידום הפיגוע ב-19 באפריל 2025, בו נהרג רס"ב גאלב סלימאן נסאר ז"ל. באירוע זה נפצעו באורח קשה גשש, קצינה לוחמת וחובשת קרבית. שבוע לאחר מכן, ב-24 באפריל, היה מעורב במתווה נוסף בו נהרג רס״ר (במיל׳) אסף כפרי ז״ל, ושני לוחמים נוספים נפצעו קשה.
מצה"ל נמסר: "חיסולו של המחבל מהווה סגירת מעגל חשובה. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות נגד כל ניסיון של ארגוני הטרור ברצועת עזה להוציא לפועל מתווי טרור נגד כוחותינו ונגד מדינת ישראל".
