בצל המתיחות הביטחונית וההמתנה להחלטות הדרג המדיני בנוגע להמשך הפעולה ברצועת עזה, התארח הבוקר (רביעי) המזרחן יוני בן מנחם בתוכנית "ישראל הבוקר" עם טל מאיר ושרטט תמונת מצב מורכבת, בה ישראל נדרשת לתמרן בזהירות מול הממשל האמריקני, ומזהיר כי הכרעת חמאס לא תהיה תלויה רק בניתוק הצינור האיראני.

"תיאום הדוק בקרית גת"
לדברי בן מנחם, ישראל נוהגת בזהירות רבה תוך תיאום מלא עם הממשל האמריקני. "יש תיאום פעולה הדוק בין צה"ל לבין המפקדה האמריקנית (CENTCOM) שיושבת בקרית גת", חשף בן מנחם. "ישראל נזהרת לא לעשות צעדים נמהרים שיקלקלו את שיתוף הפעולה בנושא האיראני, שזו כרגע המשימה העליונה של ישראל".
המיליארדים של חמאס: רשת הביטחון הכלכלית
אחת הנקודות המרכזיות שעלו בראיון נוגעת לחוסן הכלכלי של חמאס, שאינו תלוי אך ורק בטהרן. בן מנחם מצנן את ההתלהבות מהרעיון שמכה על איראן תביא לקריסת חמאס: "חמאס הוא אגוז קשה מאוד לפיצוח. גם אם תהיה מכה צבאית קשה על איראן, ואולי היא תביא להפסקת התמיכה בחמאס, לארגון יש עדיין מספיק מקורות כספיים".

בן מנחם פירט את היקף ההון העצום שצבר ארגון הטרור: "יש לחמאס עשרות מיליארדים של דולרים בבנקים של קטאר ובבנקים של טורקיה". לדבריו, חמאס נערך מראש לאפשרות שאיראן תיפגע ותתקשה לתמוך בו, וכחלק מההיערכות הוא מגייס תרומות מתנועת "האחים המוסלמים" העולמית. "יש לפנינו משימה קשה מאוד בעזה ברגע שיינתן האור הירוק", סיכם.

ארצות הברית מתכננת להותיר חלק מהנשק בידי חמאס
ההימור של משמרות המהפכה
בנוגע לחזית האיראנית, בן מנחם התייחס לביקור ראש הממשלה נתניהו בארה"ב ולפגישותיו עם מקורבי הנשיא טראמפ, אך הדגיש את הדילמה בצמרת האיראנית. לפי מקורותיו, צמרת משמרות המהפכה מעבירה מסר למנהיג העליון, עלי ח'אמנאי, כי איראן מסוגלת להכיל מכה צבאית אמריקנית.

"הם טוענים שזה לא יביא להתמוטטות המשטר", הסביר בן מנחם את ההיגיון האיראני הפנימי. "מבחינתם, עדיף לחטוף מכה צבאית ולעמוד בגבורה מול ההתקפות, ולהציג את עצם העמידה כניצחון, מאשר להיכנע לתכתיבים של ארה"ב וישראל". בן מנחם מסביר כי כניעה בנושאי הגרעין, הטילים הבליסטיים והתמיכה במיליציות, תגרור אובדן כוח ומעמד במזרח התיכון, ולכן בטהרן "דוחפים דווקא לכיוון של עימות ללא פחד".
