רגע לפני הפסגה בוושינגטון, ב-CNN מדווחים היום (שלישי) כי מקורות ישראלים טוענים שראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לדון עם הנשיא טראמפ באפשרות של תקיפה באיראן, וכי ישראל מכינה אפשרויות למקרה של קריסת שיחות המשא ומתן, שהחלו ביום שישי בעומאן.

על פי הדיווח, ישראל ספקנית לגבי הצלחת השיחות – אך לוחצת להבטיח שהאינטרסים שלה מוגנים. במהלך השיחות, ראש הממשלה צפוי להציג בפני הנשיא מידע מודיעיני חדש לגבי יכולותיה הצבאיות של איראן.
"בירושלים מודאגים מהתקדמות איראן בשיקום מאגרים ויכולות בתוכנית הטילים הבליסטיים", אמר אחד המקורות, והוסיף כי ההערכה הישראלית היא שאם לא תהיה תקיפה, איראן תחזיק ב-1,800 עד 2,000 טילים בליסטיים בתוך שבועות או חודשים.

כזכור, נתניהו המריא הבוקר לוושינגטון, לפגישה מכרעת עם טראמפ, על רקע ההחרפה במשבר מול איראן והקיפאון בשיחות על הסכם גרעין חדש. בישראל מגדירים את הפגישה כגורלית, ומעריכים כי ההחלטות שיתקבלו בה עשויות להשפיע על יציבות האזור כולו.

נתניהו וטראמפ יקבעו את עתידו של המשטר האיראני
כמו בשבועות האחרונים, גם בשתי היממות שחלפו זרם של מטוסי קרב ותדלוק אמריקניים עושים את דרכם לאזור המפרץ הפרסי. לפחות שישה מטוסי F-35 ושלושה מטוסי תדלוק נוספים יצאו מבסיסים באירופה ובארה"ב, והאמריקנים מתרגלים תדלוק אווירי והפעלת להקי תקיפה גדולים – כחלק מהכנות צבאיות לעימות אפשרי מול איראן.
