לראשונה בתולדות המדינה, מחבלים בעלי אזרחות ישראלית יגורשו מישראל. המהלך ההיסטורי מתאפשר היום (שלישי) עם יישום החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים, שאותו יזם לפני כשלוש שנים יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ. החוק, שעבר ברוב מוחץ של 94 חברי כנסת, מאפשר למדינה לשלול אזרחות או תושבות ולגרש מחבל שהורשע וקיבל תגמול מהרשות הפלשתינית.

לאחר מאמצים ממושכים ועשרות דיוני מעקב שקיים יו"ר הקואליציה, הושלמו כלל הצעדים הנדרשים לגירושם של שני המחבלים הראשונים. הראשון, מחמוד אחמד, שהורשע בשורת פיגועי ירי ונידון ל-23 שנות מאסר, יגורש באופן מיידי עם שחרורו. השני, מוחמד אחמד חוסין הלסי, שהורשע בדקירת שתי קשישות בפיגוע בארמון הנציב ב-2016, יגורש עם שחרורו מהכלא לאחר 18 שנות מאסר.

המשנה ליועמ"שית גיל לימון פותח מחדש את חוק גירוש מחבלים
התשתית העובדתית והמשפטית לגירוש אושרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, גורמי הביטחון והייעוץ המשפטי לממשלה, ומסמכי השלילה והגירוש כבר נחתמו. יו"ר הקואליציה אופיר כץ בירך על המהלך: "לא ויתרתי ולא הרפיתי, במשך שלוש שנים לחצתי על המערכת בכדי שהחוק שלי ייושם וסוף סוף זה קורה. ככה נלחמים בטרור. היסטוריה נרשמה בימים אלו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "חתמתי הבוקר על שלילת אזרחותם וגירושם של שני מחבלים ישראלים, שביצעו פיגועי דקירה וירי נגד אזרחים ישראלים ותוגמלו עבור מעשיהם הנפשעים מהרשות הפלשתינית. אני מודה ליו"ר הקואליציה אופיר כץ על הובלת החוק שיגרש אותם ממדינת ישראל, וכמותם עוד רבים בדרך".
