התקשורת הקטארית דיווחה היום (שלישי) כי ועדה ממשלתית בכווית החליטה לכלול שמונה בתי חולים לבנוניים ברשימת הטרור הלאומית תחת סיווגם כגופים בעלי עילה סבירה לביצוע או ניסיון ביצוע פעולת טרור. בלבנון טענו כי בתי החולים המדוברים מזוהים עם חיזבאללה או עם ארגונים המקורבים לו.

הוועדה המדוברת הוקמה כדי לתמוך במלחמה בטרור. מתפקידה להכניס לרשימת הטרור הלאומית, בין אם מיוזמתה ובין אם על סמך בקשה מרשות זרה או מקומית, כל אדם החשוד בביצוע או ניסיון לביצוע פעולת טרור, או בהשתתפות ובסיוע לביצוע פעולה כזו – זאת מבלי צורך לספק פרטים לגבי הנתונים או הסיבות שעליהם התבסס סיווג זה.
בתי החולים שנכללו ברשימה הם:
- בית החולים האוניברסיטאי שייח' ראע'ב חרב (נבטיה)
- בית החולים סלאח ע'נדור (בינת ג'בייל)
- בית החולים אל-אמל (בעלבכ)
- בית החולים סן ג'ורג' (אל-חדת')
- בית החולים דאר אל-חכמה (בעלבכ)
- בית החולים אל-בתול (אל-הרמל)
- בית החולים אל-שיפא (ח'אלדה)
- בית החולים אל-רסול אל-אעזם (ביירות)

הוועדה הכוויתית דרשה את יישום החלטתה שכולל הקפאת כספים ומשאבים כלכליים השייכים לישויות המופיעות ברשימה באופן ישיר או עקיף. התקנות מחייבות את הגופים הכווייתים המבצעים גם לדווח לוועדה בתוך 24 שעות על יישום הליכי ההקפאה.
למרות שתגובה הראשונית בלבנון הודיעו כי מדובר בבתי חולים השייכים לחיזבאללה, משרד הבריאות הלבנוני מסר בהצהרה כי הוא "קיבל בתדהמה רבה את ההודעה שפורסמה על ידי מדינת כווית האחות, בדבר הכללת שמונה בתי חולים לבנוניים ברשימת הטרור הלאומית, וזאת בזמן שהמשרד לא קיבל כל פנייה או הודעה מכל גורם כוויתי בנושא זה".

המשרד הוסיף כי כווית הייתה בין המדינות הבולטות ביותר שעמדו לצד מערכת הבריאות הלבנונית במהלך המשברים הרצופים שפקדו את לבנון. ממשלו הנשיא ג'וזף עאון הדגיש כי יקיים את המגעים הנדרשים מול הרשויות הרלוונטיות כדי להבהיר את הרקע להחלטה ולהציג את העובדות הנכונות במטרה למנוע כל בלבול.
למרות שפעלו בעבר נגד אויב משותף (סדאם חוסיין), בין ישראל לכווית אין יחסים דיפלומטיים. ישראל הציעה לכווית בעבר לנרמל את היחסים אך המדינה מהמפרץ סירבה וטענה כי לא תנרמל את היחסים עד שהסוגייה הפלשתינית תיפטר.
