המתח בגוש המרכז-שמאל עולה מדרגה: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תקף היום (שלישי) בצורה ישירה וחריפה את יאיר גולן, על רקע חילוקי דעות לגבי האסטרטגיה הפוליטית במקרה שבו בנימין נתניהו ישיג רוב של 61 חברי כנסת.
לכל מי שמגמגם או מתבלבל – לא יושבים עם נתניהו. נקודה. pic.twitter.com/XfsXUHmjCb
— Yair Golan – יאיר גולן (@YairGolan1) February 10, 2026
העימות פרץ לאחר שגולן רמז כי על הגוש להישאר באופוזיציה ולא להיכנס לממשלה בראשות נתניהו בשום תרחיש. גנץ, שמוביל קו של "ממלכתיות" ונכונות להצלת המדינה מבפנים, לא נשאר חייב ופרסם תגובה חריפה ברשתות החברתיות.
בפנייה ישירה לגולן כתב גנץ: "יאיר, רק שאני אבין. אתה אומר שאם לביבי יהיו 61 ח"כים צריך להמשיך לשבת באופוזיציה ולתת לבן גביר לשרוף את המדינה ולחרדים להמשיך להשתמט?". גנץ המשיך וטען כי עמדה כזו רק מחזקת את מחנה הימין הקיצוני: "אם זה מה שאתה אומר – אתה המתנה הגדולה ביותר שנתניהו ובן גביר יכלו לבקש".

מוקדם יותר היום, גולן פרסם סרטון ברשתות החברתיות בו אמר: "בקיצור, לאחרונה אני שומע כל מיני קולות עם הרעיון שאפשר לשבת עם נתניהו בממשלה הבאה. זו טעות מובהקת! כל מי שהיה שותף לממשלת השחיתות והביזה הזאת חייב ללכת הביתה. אין מצב שהם נשארים. מחליפים אותם.
"לא אם מישהו צריך להיות אחראי על האסון של ה-7 באוקטובר, גם לא מנהל את השינוי במשטרה. הציבור בישראל מצפה להנהגת שינוי עם אג'נדה מסודרת, והיא קיימת אצלנו בדמוקרטים. מוקדם או מאוחר נחליף את הממשלה הזאת ונחזיר את ישראל למסלולה".

יו"ר "הדמוקרטים" מספק פעם אחר פעם התבטאויות שנויות במחלוקת. מוקדם יותר החודש, בריאיון לגלצ הכריז גולן כי "אם נהיה בשלטון לא נעביר כסף להתנחלויות – הגיע הזמן לקבוע סדר עדיפויות חדש במדינת ישראל".
זו לא התוכנית "הדמוקרטית" הראשונה של גולן, לפני כחודש, הודיע שאם ירכיב את הממשלה הבאה, בכוונתו לפעול לסגירת ערוץ 14: "זה ערוץ תעמולה, זה לא ערוץ תקשורת". "כשאנחנו נעלה לשלטון, אנחנו נסגור את הערוץ הזה", אמר גולן בריאיון למורן אזולאי והוסיף: "אני מגן הדמוקרטיה. יש מושג שנקרא 'דמוקרטיה מתגוננת'. לא יכול להיות שמדינה מממנת ערוץ תעמולה שחותר תחת היסודות שלה".
