לקראת פגישתו הצפויה של ראש הממשלה עם נשיא ארה"ב, משפחות ששכלו את יקיריהן בטבח שבעה באוקטובר ובמלחמת 'חרבות ברזל', שיגרו היום (שלישי) מכתב לנתניהו, ובו דרשו נחרצות להעלות לדיון עם טראמפ את הכרעת חמאס והניצחון המוחלט.

המשפחות ביקשו מנתניהו לתאם עם הנשיא תאריך יעד ברור ליציאה למבצע רחב ומכריע לחיסול סופי של שלטון החמאס ויכולותיו הצבאיות, במידה והארגון לא יתפרק מנשקו באופן עצמאי. כמו כן, הם הדגישו: "חשוב לנו להבהיר כי בעוד שהאיום האיראני הוא ללא ספק ה"ראש" של ציר הרשע, אנו דורשים כי גם סוגיית עזה לא תידחק לשולי הדיון".
המשפחות התריעו במכתבם כי "אסור שהשיח המדיני על הגרעין האיראני יאפשר לחמאס להמשיך ולהשתקם בתוך הריסות הרצועה". עוד כתבו כי הניסיונות החוזרים והנשנים לפגוע בחיילי צה"ל והפיגועים האחרונים ברצועת עזה הם ההוכחה לכך שהחמאס לא חזר בו מרצונו להשמיד את ישראל: "דד-ליין של שבועות וניסיונות להידברות עקיפה רק מעניקים לאויב חמצן על חשבון דמם של בנינו".

בנוסף, הבהירו המשפחות: "על צה"ל בעצמו לשוב לפעול בעוצמה מלאה בכל רחבי הרצועה כדי להשלים את המשימה שהתחילו יקירנו, ללא מגבלות וללא היסוסים. זוהי חובתנו המוסרית כלפי הנופלים, כלפי תושבי הדרום וכלפי הדורות הבאים".
המשפחות פנו לראש הממשלה והדגישו: "זהו הרגע להציב בפניי טראמפ את האמת הישראלית: לא נשלים עם קיומה של ישות טרור על גבולנו. אנו מצפים ממך לחזור מהפגישה עם הבנות אסטרטגיות שיאפשרו לצה"ל לנצח ולהכריע, פעם אחת ולתמיד".
