accessibility-icon
share-icon
צילום: עומר מירון/ לע"מ

רה"מ נתניהו המריא לוושינגטון במטרה למנוע הסכם רע עם איראן

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

כג שבט ה'תשפו (10.02.26)

70

118

like

3

dislike

ראש הממשלה יצא לפגישה דחופה עם נשיא ארה"ב טראמפ, במהלכה יציג את הקווים האדומים של ישראל בנוגע למשא ומתן מול איראן • בלשכת נתניהו מזהירים: טהראן מוליכה את וושינגטון שולל • הפעם: פמליה מצומצמת, ללא מסיבת עיתונאים משותפת


ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום (שלישי) בשעות הצוהריים לוושינגטון, לפגישה דחופה ודרמטית עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שתתקיים מחר בבית הלבן. במרכז הביקור: ניסיון של נתניהו להציג בפני טראמפ את עמדת ישראל בנוגע למשא ומתן בין ארה"ב לבין איראן, שישראל רואה בו ניסיון של טהראן לשקר ולמשוך זמן.

רה"מ נתניהו ממריא לוושינגטון
maximize-image
images-count1+
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

הקווים האדומים של ישראל

בלב הפגישה בין השניים תעמוד הסוגיה האיראנית, כשנתניהו צפוי להבהיר לנשיא כי כל הסכם שייחתם חייב לכלול את פירוק פרויקט הגרעין, אפס יכולת העשרה, פיקוח הדוק – וגם טיפול בנושאי הטילים הבליסטיים ופריסת המליציות. בישראל מזהירים מפני הסכם חלקי שיתמקד רק בנושאי העשרה גרעינית, ללא התייחסות לאיומים נוספים.

פרסום ראשון: אלו הדרישות הישראליות בהסכם בין ארה"ב לאיראן

פרסום ראשון: אלו הדרישות הישראליות בהסכם בין ארה"ב לאיראן

28
07.02.26|אליהו עמר

לדברי גורמים מדיניים, ישראל סבורה כי איראן מנהלת את המו”מ בכוונה למרוח זמן, תוך כדי השגת הישגים בזירה הבינלאומית, והיא דורשת מהאמריקנים לנקוט עמדה תקיפה יותר, כולל שמירה על אופציה צבאית ממשית אם לא יושגו התקדמויות ברוח הדרישות הישראליות.

פמליה מצומצמת, ללא מסיבת עיתונאים

הפעם נתניהו מלווה במשלחת קטנה, הכוללת את המזכיר הצבאי רומן גופמן, מ”מ ראש המל"ל גיל רייך והיועץ המדיני אופיר פלק. רעייתו שרה נתניהו לא מצטרפת לנסיעה, והוא צפוי להתארח בבית ההארחה הרשמי בלייר האוס.

מי שלא נכלל בפמליה בשל הגבלות שהוטלו עליו הוא ראש הסגל צחי ברוורמן, החשוד בפרשת "הפגישה הלילית". ככל הנראה, לא תתקיים מסיבת עיתונאים משותפת של השניים, ובשלב זה גם לא צפויה נוכחות תקשורתית בתוך הבית הלבן – אם כי לוח הזמנים עשוי להשתנות.

maximize-image
images-count1+
צחי ברוורמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברגעים שקדמו לעלייתו למטוס אמר רה"מ: "אני יוצא עכשיו לארה"ב לנסיעה השביעית שלי לפגוש את הנשיא טראמפ מאז שנבחר לקדנציה שנייה. לא כולל את הביקור הבלתי נשכח שלו בישראל ובמשכן הכנסת. אני חושב שזה משקף את הקרבה הייחודית ואת שיתוף הפעולה יוצא הדופן שיש לנו עם ארצות הברית ולי עם הנשיא טראמפ".

נתניהו הוסיף: "בנסיעה הזאת נעסוק בשורה של נושאים – עזה, האזור, אבל בראש ובראשונה במשא ומתן עם איראן. אציג בפני הנשיא את עקרונותינו – עקרונות שחשובים לא רק לישראל אלא לכל מי שרוצה שלום וביטחון במזרח התיכון".

עקבו אחרינו גם ב-Google News