המזרחן יוני בן מנחם הציג היום (שלישי) בריאיון לטל מאיר התגובות בעולם הערבי לביקור הבזק של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון: "יש להם חשש שנתניהו יצליח לשכנע את טראמפ לנטוש את המו"מ ולצאת למתקפה צבאית רחבה כדי להפיל את המשטר האיראני – הם בחרדה".

בן מנחם הדגיש כי החרדה בעולם הערבי נובעת מהחשש לטלטלה אזורית שתאיים על שלטונם: "יש חשש גדול מאוד שזה יערער את יציבות המזרח התיכון, יביא למלחמה אזורית, וכמובן יפגע ביציבות של שליטי ערב. שהרי מה שמעניין אותם, זה הכיסא. ולכן הם עוקבים בחרדה אחרי מה שצפוי ביומיים הקרובים".
במהלך הריאיון, הסביר בן מנחם כיצד בעולם הערבי קושרים בין המערכה מול איראן לבין המצב ביהודה ושומרון: "הם פשוט קושרים את זה, וחושבים שמתקפה צבאית על איראן תסייע גם לישראל להשתלט על שטחי יהודה ושומרון. הם חושבים שהמשך השלטון האיראני, בסופו של דבר, משמר את האיום על ישראל וגם יסייע בהמשך להקמת מדינה פלשתינית".

בן מנחם הוסיף כי האסטרטגיה הערבית היא לנסות ולהפריד בין הסוגיות כדי למסמס את האיום הצבאי: "זה בדיוק מה שהם רוצים לעשות – הפרדה בין הנושא הגרעיני לבין שאר הנושאים, כדי להרוויח זמן וכדי למסמס את התקיפה האווירית האמריקאית הצפויה והתקיפה הישראלית על אתרי הטילים הבליסטיים. לכן, כל עוד יש מנוף צבאי חזק מאוד באזור של האמריקנים ושל ישראל, צריך לנצל את זה ולעשות את הכל במקשה אחת, אם הם לא יקבלו את התנאים האמריקנים והישראלים, פשוט להכות בהם בכל הכוח".
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
