משרד התקשורת הודיע היום (שלישי) על השלמת השלב הראשון והמשמעותי בתהליך סגירת רשתות הסלולר הישנות של דור 2 ודור 3. במסגרת המהלך, פונו תדרים ששימשו את הרשתות הישנות לטובת הרשתות המתקדמות של הדור הרביעי והחמישי, במטרה לשפר את מהירות הגלישה ואיכות השיחה עבור כלל אזרחי ישראל.

במשרד התקשורת הדגישו כי המעבר התבצע באופן הדרגתי ומבוקר, וללא תקלות מיוחדות. עם זאת, בעלי מכשירים ישנים שאינם תומכים ברשתות החדשות עלולים לחוות כבר כעת ירידה באיכות הקליטה. הרשתות הישנות ימשיכו לפעול במתכונת מצומצמת, אך חברות הסלולר יוכלו לסגור אותן לחלוטין בהמשך.
על פי המתווה שקבע שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, תישמר "רשת ביטחון" זמנית עבור מי שטרם שדרג את מכשירו. כחלק מכך, האפשרות לחייג למוקדי החירום (100, 101, 102) מהמכשירים הישנים תישאר זמינה עד סוף שנת 2028. במקביל, יעלה השבוע תשדיר רדיו שיסביר לציבור על התהליך ויקרא לציבור לבדוק את תאימות מכשיריהם.
במשרד ממליצים לכל מי שמחזיק במכשיר ישן לפנות למוקדי השירות של חברות הסלולר במספר 235 ולבדוק האם מכשירם תומך בדורות המתקדמים. כדי להמשיך וליהנות מחוויית שימוש איכותית ורציפה, ההמלצה היא לעבור למכשירים התומכים בדור 4 ו-5 וכוללים יכולת שיחה מתקדמת (VOLTE).
