צבא אינדונזיה הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מכין 8,000 חיילים למשימת שמירת שלום אפשרית בעזה, זאת לאחר הצהרתו של מפקד כוחות הצבא מרולי סימאנג'ונטק כשיצא מפגישת ההנהגה של "TNI-Polri" עם הנשיא פראבובו סוביאנטו במתחם ארמון הנשיאות בג'קרטה אמש. לדבריו, המספר המדויק של החיילים ומועד הפריסה עדיין תלויים בתיאום נוסף לאורך שרשרת הפיקוד הצבאית.

לפי ההצהרה, פריסת הכוחות תתמקד בעיקר ביחידות הנדסה ורפואה, במטרה לתמוך בהגנה, בשיקום ותשתיות בשטח. התכנון בא בעקבות ישיבה משותפת של הנהגת הצבא והמשטרה עם נשיא אינדונזיה פראבובו סוביאנטו בג'קרטה.
בשבועות האחרונים, אינדונזיה הגבירו את הפעילות הדיפלומטית סביב עזה, כחלק ממאמציו של פראבובו להרחיב את מעורבות המדינה בשמירה על שלום ובייצוב אזורים לאחר סכסוך. בספטמבר 2025, נאם פראבובו בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי אינדונזיה מוכנה לפרוס "20,000 חיילי שמירת שלום או אף יותר" כדי לתמוך ביציבות בעזה או באזורים אחרים.

בהמשך, נשיא אינדונזיה השתתף בפסגה במצרים בנוגע לעתיד עזה, בהובלת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. בנוסף, אינדונזיה הצטרפה לאחרונה ל-"Board of Peace" של טראמפ, והודיעה כי תהיה פתוחה ליחסים עם ישראל במידה והמדינה תכיר במדינה פלסטינית.
המהלך נחשב לאבן דרך עבור המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, המשקפת את שאיפתו של פראבובו למעמד בינלאומי משמעותי בתחום שמירת שלום וביטחון גלובלי.
