accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

אינדונזיה: נערכים לשליחת 8,000 חיילים ל"שמירת השלום" בעזה

דסק C14

דסק C14

כג שבט ה'תשפו (10.02.26)

24

24

like

18

dislike

צבא אינדונזיה הוציא הודעה רשמית כי הוא מכין 8,000 חיילים לטובת "משימה אפשרית לשמירת השלום ברצועת עזה" • הדגש, לדברי מפקד כוחות הצבא מרולי סימאנג'ונטק, על יחידות הנדסה ורפואה • לפי דיווחים, החיילים יפרסו באזור דרום-מזרח רפיח, וההכנות כוללות הקמת משרדים ומתקנים לדיור ולתמיכה בשטח


צבא אינדונזיה הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מכין 8,000 חיילים למשימת שמירת שלום אפשרית בעזה, זאת לאחר הצהרתו של מפקד כוחות הצבא מרולי סימאנג'ונטק כשיצא מפגישת ההנהגה של "TNI-Polri" עם הנשיא פראבובו סוביאנטו במתחם ארמון הנשיאות בג'קרטה אמש. לדבריו, המספר המדויק של החיילים ומועד הפריסה עדיין תלויים בתיאום נוסף לאורך שרשרת הפיקוד הצבאית.

נשיא אינדונזיה, פרבואו סוביאנטו |
maximize-image
images-count1+
צילום: שאטרסטוק

לפי ההצהרה, פריסת הכוחות תתמקד בעיקר ביחידות הנדסה ורפואה, במטרה לתמוך בהגנה, בשיקום ותשתיות בשטח. התכנון בא בעקבות ישיבה משותפת של הנהגת הצבא והמשטרה עם נשיא אינדונזיה פראבובו סוביאנטו בג'קרטה.

בשבועות האחרונים, אינדונזיה הגבירו את הפעילות הדיפלומטית סביב עזה, כחלק ממאמציו של פראבובו להרחיב את מעורבות המדינה בשמירה על שלום ובייצוב אזורים לאחר סכסוך. בספטמבר 2025, נאם פראבובו בעצרת הכללית של האו"ם ואמר כי אינדונזיה מוכנה לפרוס "20,000 חיילי שמירת שלום או אף יותר" כדי לתמוך ביציבות בעזה או באזורים אחרים.

maximize-image
images-count1+
צילום: פלאש 90

בהמשך, נשיא אינדונזיה השתתף בפסגה במצרים בנוגע לעתיד עזה, בהובלת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. בנוסף, אינדונזיה הצטרפה לאחרונה ל-"Board of Peace" של טראמפ, והודיעה כי תהיה פתוחה ליחסים עם ישראל במידה והמדינה תכיר במדינה פלסטינית.

המהלך נחשב לאבן דרך עבור המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, המשקפת את שאיפתו של פראבובו למעמד בינלאומי משמעותי בתחום שמירת שלום וביטחון גלובלי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News