8 חשודים נעצרו היום (שלישי) במזרח ירושלים בחשד להפעלת רשת הונאה רחבת היקף, שבמסגרתה זויפו מסמכים רפואיים מבתי חולים בירושלים לצורך קבלת קצבאות במרמה מהביטוח הלאומי וסחיטת מיליוני שקלים מקופת המדינה.

על פי החשד, זייפו המעורבים מסמכים רפואיים הנושאים את פרטיהם האישיים, מהם עולה מצג שווא, כי הינם מטופלים במחלקות אונקולוגיות בבתי החולים השונים, וכמתמודדי נפש, אותם כפי החשד הגישו לביטוח הלאומי, ובדרך זו נהנו מתשלומי גמלאות הנאמדים באלפי שקלים לכל חודש, אותם גרפו לכיסם. סכום ההונאה עומד על כ- 4 מיליון ש"ח.
עוד העלתה החקירה, כי החשודים ניצלו באופן ציני ובוטה את מערכת הבריאות הציבורית , באמצעות אותם מסמכים מזויפים, שהציגו בפני גורמי רפואה, ובגינם קיבלו במרמה מרשמים לתרופות נרקוטיות המיועדות להקלת סבלם של חולים קשים ביותר, כאשר החשד הוא שהם סחרו בתרופות אלו.

הלילה, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו שוטרי מרחב ציון, לוחמי מג"ב וכלבנים, יחד עם חוקרי הביטוח הלאומי, על בתי החשודים במזרח ירושלים, תפסו ראיות ומסמכים הקושרים אותם לעבירות, והביאו אותם לחקירה ביל"פ ציון, בחשד לעבירות של קבלת דבר במרמה, וזיוף מסמכים בנסיבות מחמירות.
מפקד מרחב ציון, תת-ניצב שלומי בכר: "מדובר בשפל מוסרי חסר תקדים, החשודים ניצלו על פי החשד את מצוקתם של חולים במצבים קשים ומתמודדי נפש לצורך הפקת רווח אישי. בזמן שאזרחים נורמטיביים נלחמים על בריאותם וממתינים לסיוע לו הם זכאים, פעלו החשודים בציניות ובמרמה כדי לבזוז את הקופה הציבורית תוך התחזות לחולים סופניים. היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב ציון תמשיך לפעול בנחישות, יחד עם שותפינו בביטוח הלאומי, נגד כל מי שינסה להונות את מערכת הבריאות ולגזול את כספי הציבור על גבם של החלשים ביותר".
