נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (בין שני לשלישי) כי הורה להקפיא את פתיחתו של

הבינלאומי, שמחבר בין העיר דטרויט שבמישיגן לעיר וינדזור שבמחוז אונטריו בקנדה. את הדברים פרסם בחשבון הרשת החברתית שלו, כשהוא דורש פיצוי מלא מארצו השכנה כתנאי להמשך הפרויקט.
מדובר בפרויקט תשתית עצום שמומן ברובו על ידי ממשלת קנדה, בעלות כוללת של כ־4.6 מיליארד דולר. הגשר נמצא בשלבי השלמה מתקדמים, ובסוף ינואר אף פורסמה תקנה רשמית של המשרד לביטחון המולדת בארה”ב, שהגדירה אותו כנקודת כניסה רשמית למדינה.
לדברי טראמפ, “לא אתן לגשר הזה להיפתח עד שארצות הברית תקבל פיצוי מלא על כל מה שנתנו לה, וגם, חשוב לציין, עד שקנדה תתייחס לארצות הברית בהגינות ובכבוד שמגיעים לנו”. הוא אף רמז לכך שארה”ב צריכה להחזיק, לפחות, במחצית מהבעלות על הגשר, שנמצא כעת בבעלות ממשלת קנדה.

הצהרתו של טראמפ מגיעה על רקע שורת טענות כלפי ממשלת קנדה, בהן הגבלות על יבוא משקאות אלכוהוליים מארה”ב, מדיניות מכסים בנוגע למוצרי חלב, וחתימה על הסכם סחר חדש עם סין – שותפת הסחר השנייה בגודלה של קנדה, אחרי ארה”ב.
הגשר, שהחל להיבנות בשנת 2018, זכה לתמיכת מושל מישיגן דאז ריק סניידר, שחתם על העסקה עם ממשלת קנדה תוך עקיפת בית המחוקקים של המדינה. טראמפ מתח בעבר ביקורת על עסקה זו, ובשבועות האחרונים שב והעלה את הנושא על רקע החרפה ביחסי וושינגטון–אוטווה.
