השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע היום (שני) על החלטתו שלא לאשר את מינויה של הקצינה רותי האוסליך לתפקיד ראש מחלקת חקירות באח"מ, וכן שלא לקדם אותה בדרגה. החלטתו של השר מגיעה, לדבריו, בעקבות שורה של כשלים חמורים בהתנהלותה של הקצינה, אשר פוסלים את האפשרות למנותה לתפקיד כה בכיר ורגיש.

השר בן גביר במתקפה חסרת תקדים על ביהמ"ש המחוזי בירושלים
מלשכת השר בן גביר נמסר כי אחד הכשלים המרכזיים נוגע למכתב רשמי שעליו חתמה הקצינה האוסליך, תוך שהיא משתמשת בתואר ובתפקיד שאליהם טרם מונתה באופן רשמי. על פי ההודעה, הדבר נעשה בזמן ששאלת מינויה עוד הייתה מונחת לבחינתו של השר, וללא שניתן כל הסבר מצידה להתנהלות זו.
בנוסף לכך, על פי טענות השר, הקצינה הציגה מצגי שווא בפני חברי כנסת, הסתירה מהם עובדות ונתונים מהותיים, ואף הציגה בוועדות הכנסת עמדות המנוגדות לעמדה הרשמית של משטרת ישראל והמשרד לביטחון לאומי. התנהלות זו תוארה כדפוס פעולה חמור של התחזות ופגיעה באמון.
בסיכום החלטתו, קבע השר בן גביר כי לנוכח מכלול הכשלים, אין ביכולתו לאשר את קידומה של הקצינה. הוא הדגיש כי מינויים במשטרת ישראל חייבים להתבצע ביושר, בשקיפות ובהתאם לחוק בלבד, ללא מצגי שווא או חריגה מסמכות, כפי שלדבריו אירע במקרה זה.
