השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, העניק היום (שני) בשורה משמעותית לתושבי כפר יונה, כשהודיע במהלך פגישה עם ראש העיר כי העיר תוכרז כאזור זכאי לרישיון נשק אישי. המהלך מהווה הרחבה נוספת של רפורמת הנשק שמוביל השר בן גביר מאז כניסתו לתפקיד, במטרה לחזק את הביטחון האישי של אזרחי ישראל.

ההחלטה, כך נמסר, התקבלה לאחר בחינה מקצועית שקיימו גורמי המקצוע במשרד לביטחון לאומי, אשר עסקה באתגרים הביטחוניים הייחודיים לאזור ובצרכי התושבים. משמעות ההכרזה היא שתושבים רבים בכפר יונה יוכלו להגיש בקשה לרישיון נשק, כחלק מהמאמץ להעצים את יכולת ההגנה העצמית של האזרחים.
מאז הרחבת הרפורמה, למעלה מ-240,000 אזרחים קיבלו רישיון נשק אישי, מספר חסר תקדים שהוביל לשורת אירועים בהם נשק אישי סייע בסיכול פיגועים והצלת חיים ברחבי הארץ. כפר יונה מצטרפת לעשרות ערים ויישובים שכבר אושרו במסגרת המדיניות החדשה, שמטרתה חיזוק מעטפת הביטחון העירונית.

השר בן גביר מסר בתגובה: "אני גאה להוסיף את כפר יונה לרשימת היישובים הזכאים. לתושבים יש זכות בסיסית להגן על עצמם ועל משפחותיהם. רפורמת הנשק מוכיחה את עצמה מדי יום – נשק מציל חיים. הבטחתי וקיימתי. אני קורא לתושבי כפר יונה – לכו תתחמשו".
ראש עיריית כפר יונה, אלברט טייב, הודה לשר ואמר: "זהו צעד משמעותי ביותר לקידום הביטחון האישי של כל תושב ותושב. אני שמח לראות שר שמגיע לעיר, מבטיח – ואחרי תקופה קצרה גם מקיים. שאפו גדול, כל הכבוד לך השר".
