accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

המצב החמור בדרום: "כמות ירי לא נורמלית, והכל קרוב לבית"

דסק C14

דסק C14

כב שבט ה'תשפו (09.02.26)

3

7

like

0

dislike

תושב מיתר, שהתראיין לתוכנית "האולפן הפתוח", סיפר על ירי כבד שנשמע מספר פעמים סמוך לחורה ועל יריות שלטענתו נורו לעברו • לדבריו, קליע פגע בבית מגורים והמשטרה נמנעת מכניסה לשכונות • במשטרה טוענים: "החשוד בירי נעצר"


סרטון שהוצג היום (שני) בתוכנית "האולפן הפתוח" מתעד ירי מסיבי בצרורות באזור היישוב חורה שבדרום. דביר, תושב היישוב מיתר שצילם את האירוע, סיפר כי במהלך התיעוד בוצע ירי גם לעברו.

maximize-image
images-count1+
צילום: יניב נדב, פלאש 90

"עוד לפני כן שומעים את הצרורות, ומה ששומעים לאחר מכן אלו יריות לכיווני", סיפר. לדבריו, אחד הקליעים פגע במבנה מגורים סמוך למקום שבו עמד. דביר הוסיף כי לא מדובר באירוע חריג. "כשעה וחצי לפני הירי בחורה נשמע ירי דומה מאזור אום בטין, מול היישוב כרמית", אמר, וציין כי פנה למשטרה בתלונה על אירוע נוסף שאירע לפני יומיים, בשעה 01:30 בלילה".

עוד הוסיף כי בעקבות הרקע הצבאי שלו, הוא יכול להשוות את עוצמת הירי לפעילות צבאית: "מה ששמעתי לא מבייש שום תרגיל פלוגתי בצה"ל. כמות ירי לא נורמלית, והכול פחות מקילומטר מהבית".

maximize-image
images-count1+
המהומות בנגב | קרדיט: דוברות המשטרה

עוד טען כי המשטרה אמנם מדווחת על שליחת ניידות, אך הן נמנעות מכניסה לשכונות עצמן. "הם שלחו ניידות שיסיירו מסביב לחורה, אבל לתוך היישוב – ליד הבתים – הם לא נכנסים", אמר. לדבריו, הסיבה לכך היא חשש מפגיעה בניידות. "כשכוחות נכנסים יחד, פוגעים להם בניידות. אז שייכנסו לבד עם ניידת אחת?".

תגובת משטרת ישראל: "משטרת ישראל מנהלת מאבק נחוש בפשיעה החמורה בנגב ופועלת סביב השעון לאיתור עבריינים ולסיכול אירועי ירי. גם באירוע הנדון פעלו הכוחות במהירות, נכנסו ליישובים וביצעו מעצר של חשוד בירי".

עקבו אחרינו גם ב-Google News