הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) דנה היום (שני) בהצעת חוק חדשה ודרמטית, המבקשת להכריז על ארגוני פשיעה כארגוני טרור. במהלך הדיון, נציג המשטרה קבע באופן נחרץ כי הדינמיות של ארגוני הפשע והיקף פעילותם חמורים יותר מאלו של ארגוני הטרור, אמירה המדגישה את הצורך הדחוף בשינוי הכלים למאבק בתופעה.

יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, הסביר את הרציונל מאחורי החוק: "אנחנו מנסים לקחת חלק מהכלים שקיימים במאבק בטרור ולהביא אותם לידי ביטוי נגד ארגוני הפשיעה". הוא הוסיף כי ארגוני הפשע פועלים כמו ארגוני טרור, משתפים איתם פעולה ורוצחים אזרחים, וטען כי "בלי האסון של השבעה באוקטובר, סך כל הנרצחים מארגוני פשיעה גדול יותר מהנרצחים מארגוני טרור".
נצ"מ יניב רונן, קצין אח"מ במחוז חוף, חיזק את הדברים ותיאר את המציאות הקשה בשטח: "הלילה הייתי בכפר קרע. גבר נורה שם למוות ואישתו קיבלה כדור לראש. אני חושב שאין יותר קיצוניים מארגוני הפשיעה, הדינמיות והקצב של האירועים שהם מייצרים זה לא כמו ארגוני הטרור – זה הרבה יותר גרוע. הם פוגעים באזרחים ברמה היומיומית, ואפילו ברמה שעתית".
