accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום ארכיון: דוברות המשטרה
אילוסטרציה | צילום ארכיון: דוברות המשטרה

נציג המשטרה מזהיר בכנסת: "הפשע מסוכן יותר מהטרור"

ציפורה סימן טוב

ציפורה סימן טוב

כב שבט ה'תשפו (09.02.26)

3

20

like

0

dislike

בדיון בוועדה לביטחון לאומי הציג היו"ר ח"כ פוגל את הצעת החוק שתאפשר להילחם בארגוני הפשיעה בכלים של המאבק בטרור • נציג המשטרה תמך והזהיר: "הדינמיות וקצב האירועים של ארגוני הפשיעה גרועים יותר מארגוני הטרור" • פוגל: "נפגע בזכויות הפרט כדי להגן על הציבור"


הוועדה לביטחון לאומי בראשות ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) דנה היום (שני) בהצעת חוק חדשה ודרמטית, המבקשת להכריז על ארגוני פשיעה כארגוני טרור. במהלך הדיון, נציג המשטרה קבע באופן נחרץ כי הדינמיות של ארגוני הפשע והיקף פעילותם חמורים יותר מאלו של ארגוני הטרור, אמירה המדגישה את הצורך הדחוף בשינוי הכלים למאבק בתופעה.

maximize-image
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, הסביר את הרציונל מאחורי החוק: "אנחנו מנסים לקחת חלק מהכלים שקיימים במאבק בטרור ולהביא אותם לידי ביטוי נגד ארגוני הפשיעה". הוא הוסיף כי ארגוני הפשע פועלים כמו ארגוני טרור, משתפים איתם פעולה ורוצחים אזרחים, וטען כי "בלי האסון של השבעה באוקטובר, סך כל הנרצחים מארגוני פשיעה גדול יותר מהנרצחים מארגוני טרור".

נצ"מ יניב רונן, קצין אח"מ במחוז חוף, חיזק את הדברים ותיאר את המציאות הקשה בשטח: "הלילה הייתי בכפר קרע. גבר נורה שם למוות ואישתו קיבלה כדור לראש. אני חושב שאין יותר קיצוניים מארגוני הפשיעה, הדינמיות והקצב של האירועים שהם מייצרים זה לא כמו ארגוני הטרור – זה הרבה יותר גרוע. הם פוגעים באזרחים ברמה היומיומית, ואפילו ברמה שעתית".

עקבו אחרינו גם ב-Google News