הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי קיימה היום (שני) דיון מיוחד שעסק בכשל המערכתי בהגנה על נשים מפני אלימות במשפחה. במהלך הדיון נחשפו פערים חמורים באיסוף הנתונים ובשיתוף המידע בין המשטרה, הרווחה ומשרד הבריאות. יו"ר הוועדה, ח"כ מירב כהן, אמרה: "הנתונים על רצח נשים קשים מאוד, אנו עומדים על 46 נרצחות וצריך לחשוב מה עושים אחרת כדי לשים סוף לתופעה".

במהלך הדיון נשמעו עדויות קשות של נפגעות אלימות. "הגשתי תלונות והן היו הדדיות", סיפרה אורטל בדמעות, "אמרתי לאחד מקציני המשטרה 'עד שלא יגיע לרצח זה לא ייפתר?', והוא ענה לי 'כן'". היא הוסיפה בכאב: "תמיד אמרתי הלוואי ויפגע בי ולא בילדים". נפגעת נוספת, דקלה, שיתפה: "נכנסתי למעגל האלימות לאט לאט בלי לשים לב. זה יכול לקרות לכל אחת. זה לא צריך להגיע למצב הזה שרוצח את הנפש שלך".
נציגי ארגוני החברה האזרחית הצביעו על חוסר תיאום ועיוורון נתונים כבעיות המרכזיות. עו"ד ורדית אבידן מויצו טענה: "אצלנו יש עיוורון של נתונים. כשאין תיאום אנחנו מרגישות שיש חוסר העדפה לנושא. במדינות כמו קנדה והולנד יש מערכת דיגיטלית אחת שאוספת נתונים מכלל הגורמים ומאפשרת טיפול יעיל". סאיד תלי ממשרד הרווחה אישר כי "יש מקרים של סיכון גבוה שנשים מסרבות להעביר מידע, ולעיתים המידע לא עובר בין הגורמים".

בדיון עלתה גם סוגיית האכיפה וההגנה המשפטית. עו"ד ורד בר ממרכז רקמן הסבירה כי בתי המשפט מקשים על קבלת צווי הגנה אם האלימות לא אירעה בסמיכות לבקשה, מה שמותיר נשים רבות ללא הגנה. נציגת הנהלת בתי המשפט, עו"ד הילה בוסקילה, הודתה כי יש קושי ביישום החוק להגנה על נפגעות. בתום הדיון, הבטיחה יו"ר הוועדה כהן כי תקדם תיקוני חקיקה ותמשיך לעקוב אחר הנושא.
